dissabte, 20 de gener del 2018

PENYAL D'ES MIGDIA

Avui la sortida programada era un clàssic de la muntanya mallorquina, el Penyal del Migdia. Hem sortit una hora més tard de l’habitual per petició d’alguns membres que volien anar als foguerons de ciutat i no faltar a l’excursió.
Hem sortit des del petit aparcament habilitat a la zona a prop del túnel de Monnàber per agafar tot d’una sa Coma de n’Arbona, pujada habitual per anar al Penyal, la boira ens ha envoltat ben aviat, era espessa, no ens veiem quasi ni a nosaltres mateixos, ben aviat hem assolit el Coll de n’Arbona, capçalera de sa Coma del mateix nom, amb senyals que ens indiquen que hi ha enregistraments de vídeo per ser zona militar.
Hem fet un boci de carretera molt petit per agafar la directa al cim, que en menys de dues hores hem assolit, seguíem sense veure pràcticament res, fins que quan érem just al costat oest del penyal, a on hi ha una creu de ferro ha passat un fet excepcional,  que no ha estat altre que aparició de l’Espectre de Brocken, la majoria dels membres del grup, amb dècades d’experiència muntanyenca no l’havien vist mai, es tracta que una persona projecta la seva ombra dins la boira, i que sorgeix un redol de colors, tipus un petit arc de Sant Martí que l’envolta, l’efecte dura només uns segons, però es pot apreciar a les fotografies.
Aquest fet sense cap dubte a marcat l’excursió, pel seu caràcter excepcional. Hem iniciat la baixada ràpidament, ja que feia un vent gèlid que ens congelava de dalt a baix. La baixada s’ha anat fent per la carena, fina arribar a una rosseguera fitada, però molt relliscosa, que ha produït algunes culades impactants.
Hem dinat al coll dels Cards-Colers, amb botella de vi, herbes casolanes, cafè rebentat inclòs, tot un luxe amb la gran vista que teníem del Puig Major, Penyal del Migdia i Morro d’en Pelut, ja que la boira ens havia abandonat, ja feia estona.
Hem seguit pel camí dels Binis, fins arribar al lloc a on teníem els cotes, el final feliç, avui ha estat al Bar Plaça de Palmanyola.
Assistents: Andreu, Marga, Jordi, Pedro, Manolo i Tomàs.