dimecres, 17 de gener del 2018

PUIG DE SA FONT (VALLDEMOSSA)

Avui la sortida ha estat quasi inèdita en una bona part del recorregut, ja que mai havíem trepitjat el Puig de Sa Font de Valldemossa, si que hem fet moltes vegades el Puig de Sa Font d'Escorca.
Hem sortit a les 08:30 del portell del Camí que duu a la finca pública de Son Moragues, hem passat pel camí de la Serra dels Cairats per pujar a la zona del Pla dels Xots, des d'on hem enfilat directament cap el Pas den Priam, molt empinat perpo sense cap dificultat tècnica.
Una vegada superat el Pas i mitjançant un camí de carro hem enlaçat am un típic camí de caragol, que puja amb una forta pendent i que duu cap el Teix, però l'hem deixat per seguir per una paret mitjera cap a la dreta en direcció al Puig de Sa Font, passant pel Coll de Pastoritx, hem hagut de superrar una altra paret seca, en aquests moments el vent ja superava els 100 qph, no ens deixava estar drets, ens tombava.
No hem pogut disfrutar massa de l'ascensió al cim, i ben aviat hem tornat enrera  en direcció altra vegada cap el Coll de Pastoritx, però ja prenent la diagonal que ens duria a agafar el camí de sa Coma des Sitges que va cap a se cases de Pastoritx, una camí ple de restes de la antiga insdustria muntanyenca, amb sitges, siníes, forns de calç, cabanyes de pastor, forns de pa, etc.
Hem arribat fins sa caseta de s'Ullastre a on hem deixat el camí que duu a Pastoritx i per un sender molt empinat i que supera uns trams aeris hem tornat al Pla dels Xots, tancant el cercle que havíem iniciat unes hores abans.
Ja  de baixada, ens ha sortit l'amo en Biel de Ses Sínies que venia de fer unes sessions de gimnàstica xinesa a dalt de un roca. Finalment hem arribat al cotxe, a la 1:08, poc menys de quatre hores i mitja per fer una ruta molt exigent i en moltes ocasions fora de traça i sense fites.
Hen acabat tipus final feliç, a Can Molines, aon ens hem fotuts dos xicolatis amb coca de patata al preu turístic de 08,40 Uros.
Assistents: Andreu i Tomàs.