diumenge, 4 de febrer del 2018

SA MOLETA I SA MOLA DE S'ESCLOP PER SA COMA DES VOLTOR

La sortida d'avui ha estat iniciada a Ses Cases des Galatzó, haviém de set set, emperò una lleugera indisposició de n'Andreu Jr. ha fet que els Andreus no poguessin iniciar la caminada.
Hem passat per ses Cases des Galatzó, aon hem vivitat sa Capelleta que estava oberta,  per ben aviat deixar el camí que puja cap el Commlellar de ses Sínies i revoltant el Puig del Senyor, enfilar la pujada que ens duria a Sa Coma dés Voltor.
Una Coma molt empinada, agrest i amb estones fora cap tipus de camí, terreny que fa les excursions molt atractives i entretingudes.Ens hem aturat a fer un cafetó, gentilesa de l'amo del Psiquiàtrik a un pinot tombat, qu es veu que va rebre un llamp i el va deixar K.O.
En aquest moment de descans, hem decidit que pujaríem cap Es Moletó pel costat esquerra, deixant el Coll del Ciuronar, a la dreta. Hem fet bolt bé, ja que l'inexpugnable Moletó ens ha oferit una via de pujada, just passat el collet, per cert amb unes vistes magnífiques sobre la costa de Ponent.
L'em pujat per la part Sud i l'hem baixat per la part Nord-Oest, hem trobat un pas que ens ha ajudat a baixar la paret, no sabem si te nom, l'hem batiat es Pas den Bosch.
Ara si, hem passat pel Coll Ciuronar per en poc menys de un quart d'hora arribar a sa Caseta den François Aragó, enmig de sa Mola de s'Esclop, hem dinar dins sa Caseta de costelles vegetarianes i Pa de motllo casolà.
Una vegada acabada la manutenció, el grup ha anat en direcció Nord per passar pel punt geodèsic i baixar per la baixada clàssica que passa pel reconegut Castellot. Tot seguit hem arribat al creuer que dur a Sa Coma d'en Vidal cap a Estellens i que a noltros ens ha duit al Comellar de Ses Sínies, a la baixada, una lleugera brusca ens ha acariciat les malenes i en LLuís s'ha trobat una ovella peluda, amb cara humana que lo ha donat el Bon dia, són els misteris que envolten aquestes contrades, altre temps dominades pel Comte Mal.
Hem aturat a la zona recreativa, afer el derrer cafetó del dia i a posar en marxa el Salvame Muntanyenc i el Salsa Rosa corresponent.
Hem tornar a l'parcament de les Cases, on se ens ha comunicat pen Jordi, proveïdor oficial de dades matemàiques, que havíem fet un desnivell  acumulat de 1200 metres.
Asssistens: Mer, Marga, Jordi, Lluís i Tomàs.