dilluns, 16 d’abril del 2018

PUIG DE SES BASSES-MIRADOR CAP FABIOLER-PUNTAL DES FORN-PUIG DE SES FEL·LES

La sortida d’avui, en principi no tenia que ser massa dura, emperò finalment hem caminat unes sis hores, sortint a les 10:00 de s’Arracó i arribant al mateix punt a les 17:05.
Hem sortit pel GR cap el Coll de Sa Gramola, per denominat Camí de ses Rotes de s’Hereu, és una pista ample i f¡acil, sense cap tipus de dificultat, hem arribat a un encreuament que per una banda contínua amb el GR direcció Coll de Sa Gramola i per altra banda arriba a Sa Trapa , passant pel Cap Fabioler, aquest darrer és el que hem agafat, fins que hem trobat un altre encreuament, just al arribar a sa Caseta de ses Basses, en aquesta ocasió hem agafat el que surt per darrera de la caseta, fins que hem arribar al Mirador del Cap Fabioler.
El Mirador situat en un lloc vertiginós, te una espectacular vista sobre Sa Dragonera, en aquest punt hem tornat enrere unes passes per anar en direcció al primer Puig del dia, el Puig de Ses Bassetes, que té un cilindre que marca el punt geodèsic i que es conserva en perfectes condicions.
En pocs minuts hem assolit el cim, i hem decidit que aniríem crestejant capa les diferents puntes que veiem des d’aquest punt. D’aquesta manera i per la cresta i sense perdre massa alçada hem arribat al Puntal des Forn, a on hem fet l’aturada de la manutenció, molt necessari per a poder continuar amb unes mínimes garanties d’èxit. Avui l’estrella ha estat en Lluís que duia un estupend frit de pasqüa, dos entrepans de camaiot, dos robiols de xicolati, i un plàtan de Canàries, algunes de les viandes preparades amb cura per la seva mare, que és una excel·lent cuinera.
Una vegada reposades les bateries, els integrants del grup han baixat per la directa, cap el coll que ens duria al darrer cimet del dia, que no era altre que el Puig de ses Fel·les. La pujada, ha estat curta, però exigent, hem fet tota la part de daslt i després ens hem tirat per un tirany molt brut de càrritx i altres herbes puntegudes, que ens han deixat les cames com a mapes, el més dur del dia, precisament ha estat aquesta baixada, perillosa, complicada, però teníem que fer honor al nom del grup, com solem fer a cada sortida.
Finalment hem passat un torrentó i ja hem arribat al sender que en zig-zag ens duria al lloc de sortida. El desnivell acumulat ha estat de 800 metres i la distancia recorreguda 14 quilometres.
Destacar que en tot s’Arracó no hem trobar cap bar obert a on poder degustar de la merescuda cervesa, havent d’anar amb el cotxe fins a Andratx, a on hem discutit alguns punts de la propera sortida grupal al Pirineu el mes de Juliol.
Assistents: Lluís, Marga, Jordi i Tomàs.