dissabte, 2 de juny del 2018

CANALETA DE SOLLERIC (TÚNELS)- MORRO DE CÚBER-PAS LLIS

Nova sortida en solitari, per anar recuperant el genoll, sobretot a les baixades amb paciència i moviments lents, de pujada i pla cap problema.
He deixat el cotxe al Clot d’Almadrà, a un petit aparcament que hi ha a prop de l’entrada de la finca de Son Ordines, i des d’on surt el camí que puja al Refugi de Tossals.
Agafam el camí, en pujada, però no hem d’anar cap el Refugi, en arribar a l’encreuament que va cap a Solleric i Alaró ens desviam a ma esquerra, una vegada passat el pontarró, sortim d'aquest camí, per un a ma dreta que en pujada ens durà al primer dels túnels.
També podem anar per Sa Canaleta de Solleric, una impressionant obra hidràulica que antigament abastia d’aigua algunes possessions del Clot, anar per sa Canaleta avui no era el pla a seguir, en tot cas, és un terreny exposat a l’abisme, la majoria del recorregut l'he fet al costat de la tuberia que baixa l'aigua dels embassaments, fet que va generar tota aquesta gran obra humana.
El primer dels túnels, tenia molta aigua a terra, es veu que hi havia una fuga, en tot cas és necessari dur llanterna,  per poder transitar a dins. Seguint pels túnels en pujada anam deixant el Torrent d’Almadrà a la nostra dreta, la baixada la farem pel vesant oposat, el Torrent estarà present en quasi tota l’excursió. La part final, molt exigent i empinada, però es fa molt agradable per la varietat del camí.
En un moment donat, i es veu que per l’esforç i la necessitat d’agafar aire, un insecte m’ha entrat a la boca, he tengut que beure aigua i m’ha produït una forta tossina, menys mal que no som vegetarià, ja que aquest fet m’hagués produït un problema de consciencia a part del problema de la tossina.
He continuat, ja arribant a la presa, he entrat al darrer dels túnels, hi havia un pam de fang, de totes maneres a la presa s’hi arriba per un sender en pujada. He seguit el camí asfaltat que hi ha al costat de  l’embassament de Cúber per anar a pujar al Coll de sa Coma dels Ases, des del Coll he pujat fins el Morro de Cúber, la màxima cota d’avui amb 966 msnm, les vistes des del cim són fantàstiques, he aprofitat que feia una lleugera fresqueta per dinar a dalt. Val a dir que tots els pannells imformatius tenen la mateixa errada, marcant el Morro de Cúber amb una alçada de 1072 msnm, que és la mateixa que el Puig de Sa Font, supòs que d'aquí ve l'errada.
Seguidament he començat a baixar, passant per la Font d’Enmig i al seu costat la ferralla de una avioneta accidentada ja fa dècades i que sembla que quedarà per a la posteritat, la cabina i la resta de bocins desperdigats en un centenar de metres, i pens jo, no ho podrien retirar??
He passat per sa Coma dels Ases per anar a cercar el Pas Llis, armat amb una cadena que pot aguantar una rata asseguda damunt un elefant, algunes pujadetes i baixadetes en un camí GR, ben marcat, però ple de pedres que dificulten el trànsit
Finalment s’arriba al Refugi de Tossals, molt tranquil avui, i una mica més a baix es tancà el cercle de la caminata, per tornar el darrer tram pel mateix camí de pujada. Acumulat un desnivell de uns 800 metres.