dimecres, 5 de setembre del 2018

SA FITA DEL RAM-NA FERRANA-PAS DE S'EGO

Avui la sortida ha estat per la zona des Verger d’Esporles, en concret he deixat el cotxe passat l’agroturisme Sa Posada des Marqués, en un revolt de la carretera.
He continuat pujant per l’asfalt, fins que s’ha acabat, he passat a prop del Pla de Sobremunt i desprès he arribat a sa Mola, passant dos cops per antenes de Telefonia.
Situats en aquets indrets, hi ha un caramull de camins que es van creuant, he anat sempre en tendència a la dreta i no perdent altura, sempre en pujada, fins que he arribat al camí que ja em sonava, que era el que ve de l’ermita de Maristela, he sortir a ma dreta en un petit sender, intuint que tenia a prop Sa Fita del ram, m’he trobat una bona sorpresa, un avenc damunt unes roques, amb dos forats, i després en tenia un molt més gros a la part de darrera, semblava profund, he cercat i o he trobat el nom, no és el de na Boira, encara que està a prop.
He continuat la pujada i m’he topat amb el sender que pujava a Sa Fita, i que també passa per la Cova dels Ermassets, ja l’havia visitada en un altre ocasió, només he entrat a la primera càmera.
Molt poc després ja he vist el cilindre del cim de sa Fita, he deixat el cim i he anat a cercar el Puig de Na Ferrana, molt a prop i una mica més baix que sa Fita del Ram, he passat per sa Casa de Neu de sa Fita i després ja he anat a cercar un dels passos de baixada cap Es Verger, m’he ficat per un comellar, però m’he trobat que no hi havia pas, tenia els passos molt a prop, però semblava impossible que es pogués baixar per allà, he consultat el mapa, i he començat a caminar arran del penya-segat cap al sud, tot d’una he vist fites i senyals de pintura que m’han adreçat al Pas de s’Ego, un pas preciós, fàcil, és una rapissa en diagonal, molt ample perquè hi passi una persona, altra cosa seria un ego, però per qualque cosa té aquest nom.
La baixada bastant empinada, m’ha deixat a prop de Sa Posada del Marqués, he remuntat una mica fins a on havia deixat el cotxo.
Tothom parla de massificació, jo he tengut la sort de fer quatre excursions seguides comptant aquesta, i no trobar ni una ànima, pot ser que la majoria de cabres humanes, vagin sempre allà mateix!!
En total han estat 4 horetes, comptant l'aturada del plàtan, i un desnivell acumulat de uns 450 metres.