diumenge, 25 de novembre del 2018

CRESTA DE BALCED

Avui diumenge teníem previsió de pluges a tota la zona a primera hora del dematí, per tant hem fet alguns tallers previstos, després de berenar, esperant poder fer les sortides quan acabés el temps plujós.
Devers les dotze ha començat a estirar, i s’han fet les grups corresponents per a fer les diferents activitats. Jo he partit cap a la cresta de Balced, en la qual es pot fer una gran circular, però ja no hi havia temps per fer-la completa, per tant estava clar que tenia que ser una volta d’anada i tornada.
Finalment m’han acompanyat 5 membres del grup “Amando las montañas” amb els quals he compartit aquets quatre dies a la Sierra de Guara.
Per anar a fer la cresta des de Rodellar, s’ha d’anar fins el camping de l’entrada del poble i a ma esquerra trobam l’indicador del camí, en principi un camí ample i que a poc a poc es converteix en sender. Al poc de començar per una lleugera indisposició dos membres del grup decideixen tornar enrere, i al poc na Sara també s’estima més no pujar més, com encara no està molt lluny, també torna enrere.
Finalment quedam na Míriam, Belen i jo, que pujam per la forta pendent que ens durà fins la cresta, en un magnífic camí de ferradura, les darreres costes ens fan suar, però no afluixam i tots tres arribam fins un collet des d’on es pot veure ja les magnífiques vistes de l’altre costat.
Aquí m’acomiad de les dues super-germanes navarreses, grans caminadores, que tenen que partir cap a Pamplona i tenen un  camí  llarg de tornada, jo decideixo fer tot el que pugui per la cresta, fins a una hora prevista, i que no m’agafi la fosca.
La part posterior de la Cresta és molt més atractiva que la de pujada, amb un barranc al fons i camins al costat de les escarpades roques, aquesta ruta arriba a Bagüeste, i seria possible tornar a Rodellar per un altre camí, però ja serà en un altre ocasió, ja que al haver sortit tard, el temps no dóna per tant.
Mitja volta i per avall, amb un atractiu sorpresa, una petita cova amb sortida a la vessant oposada, al mode de l’Ull de Deu, però en pendent. Arrib al lloc a on m’havia acomiadat de les companyes i ara ja es tracta només de fer el mateix camí que abans en baixada, un camí sense cap tipus de problema i amb el poble de Rodellar sempre a la vista.
Assistents: Sara, Raquel, Míriam, Belén, Augusto i Tomàs.