divendres, 6 de setembre del 2019

PUIGS CRIANÇA DE DALT, GALILEU I SA MOLA PEL PAS DE SA REBOLLADA

Des del Coll de Sa Bataia, i just davant sa benzinera, surt el sender , que una vegada passat el tancament amb fil de pastor que hi ha, destinat a la guarda de porcs, va guanyant alçada ràpidament, algunes fites ens ajuden a arribar al pas de Sa Rebollada, una encletxa de pedra que ens deixa en disposició d’ant en pujada ara més suau arribar al puig de Criança.
Passam aquest puig pel seu costat, anam al costat de les parets que cauen en picat, ara ja amb unes vistes excel·lents sobre la vall de Lluc i el seu Monestir, veiem el pui Roig, el Caragoler de Femenia, el Tomir, intuïm el Torrent de Pareis.
Ja a prop del pui Criança de Dalt, sortim de la zona rocosa per endinsar-nos en un petit corredor d’herba que ens deixa just al costat del puig, una cima estranya, ja que seguidament comença la base del puig d’en Galileu, només estan separats per una encletxa natural.
Continuam per la zona rocosa, algunes carritxeres i arribam en poc temps al puig d’en Galileu. El dia està plujós, sembla més de tardor que d’estiu, dóna gust caminar i pujar amb aquesta temperatura fresca i una fina pluja.
El nostre proper objectiu el tenim just davant, sa Mola, baixam fins el camí del GR, per agafar el desviament que va al coll del Telègraf, però tot d’una ens desviam a la dreta per agafar la carena que ens ha de dur a la cima de Sa Mola, pràcticament de la mateixa alçada que el Galileu.
Des de la cima, donam tota una ampla volta circular, cercam els penya-segats, y trobam algunes encletxes molt interessants i fins i tot un petit avenc que cau en picat a les pregoneses, sempre donen una sensació de vertigen molt forta, aquests forats.
A la llunyania veiem ses cases de neu del Galileu, per arribar-hi hi ha una espècie de pas que passa per damunt de una cova, construïda a base de grans blocs. Ara ja només ens resta cercar el GR i baixar per ses 21 famoses voltes d’en Galileu, per arribar a sa casa de neu de Son Massip.
Seguim el GR, passam la carretera i anam a Lluc, sortint just devora la font, ara ja en pujada i pel camí asfaltat arribam de nou al coll de sa Bataia.
Han estat 5 hores justes, comptant aturades, amb un desnivell acumulat de uns 700 metres en una ruta completament circular assolint tres cimes de més de mil metres en una jornada fresca, ideal per caminar.
Assistents: Cati, Lluís i Tomàs.