dijous, 12 de setembre del 2019

PICO PERDIGUERO

La ruta d’avui ha començat des del Refugio de Estós, al qual hi vaig arribar ahir. Al Perdiguero s’hi pot anar per diversos llocs, tots des de molta distància, encara que hi ha un més curt que surt de un refugi de França.
La putada, des del Refugio de Estós, és que s’ha de retrocedir mitja hora, fins arribar a la Cabaña del Turmo, creuar el riu i agafar el sender que dur fins la cima.
Tenc que dir, que és una de les rutes més dificultoses que he fet, i ho explicaré tot seguit.
Una vegada passada la Cabaña del Turmo, s’agafa el PR que també arriba al refugi, per passar per unes construccions esbucades, sembla que eren un antic quarter de la Guardia Civil, tot d’una passades les construccions hem de deixar el PR, una senyalització ens indica Perdiguero 5 Hores i mitja, agafam un sender que es capfica dins el bosc de pi negra, en forta pujada, fins que al cap de una estona creuam el torrent.
Ara el camí es suavitza una mica i ens prepara per l’infern, hem de passar durant hores per unes pedreres enormes, totes es mouen, fet que dificulta molt la progressió, m’he juntat amb en Manuel que també va sortir del refugi una mica abans.
Perdem les fites i decidim passar una gran roca per l’esquerra per anar a cercar el Collado Ubago, algunes grimpades i terreny bastant desfet, però arribam. Aquí comença una nova tortura, una gran pedrera molt empinada, per accedir a la cima, quasi tot el temps es va amb les mans, hi passam quasi dues hores, fins que a la fí arribam, el dia fantàstic ens deixa veure unes grans vistes.
Dinam a dalt i decidim baixar, ens separam i jo accedeix a la baixada pel Collado Ubago, aquesta vegada seguint les fites igual de complicat que per l’altre costat, la baixada no es pot fer aviat, s’ha d’anar amb molta cura, pas novament al costat de l’ibonet del Perdiguero, i em torn trobar amb en Manuel i acabam la ruta junts.
Resumint, ruta realitzada en 11 hores i 30 minuts, de 18 quilometres, amb un desnivell acumulat de 1700 metres.
Assistents: Manuel i Tomàs.