dissabte, 22 de juliol del 2023

ESTANY DE LLEBRETA

Per començar la ruta d’avui hem anat fins la Vall de Boï, uns quilometres abans d’arribar a Caldes de Boï, hem girat a ma dreta per entrar al Parc natural de Aigüestortes, a on hi ha l’aparcament de la palanca de la Molina, però estava ple i hem hagut de baixar fins la carretera i aparcar a l’aparcament de baix. Hem pujat pel tram asfaltat, i en arribar a la caseta de Medi Ambient, hem agafat el camí de la Llúdriga, senyalitzat. Hem seguit aquest camí, sense pèrdua, fins que arribam a un creuament, a ma dreta anam cap a l’ermita de San Nicolau, passant per una palanca de fusta, recte seguim pel camí de la Llúdriga, ambdós van allà mateix, a l’estany de Llebreta. Nosaltres anam cap a l’ermita per l’esquerra, pujam una estona i finalment arribam a l’ermita, ja podem veure a ma dreta a baix l’estany, des de l’ermita hi baixam, fins que arribam a la pista asfaltada, per a on caminam uns metres al costat de l’estany, a ma dreta hi ha un refugi. Trobam una gran roca al costat de l’estany i aprofitam el lloc per descansar una mica i berenar, tot seguit, passam per damunt una altra palanca i deixam la pista asfaltada, ara es tracta d’anar baixant pel camí de la Llúdriga, fins que tancam el cercle del creuament citat abans i arribar a l’aparcament pel mateix camí de l’anada. Hem tengut uns moments molt emocionants, una papallona, ens ha acompanyat durant una bona part del camí de tornada, i s’ha posat damunt les nostres mans, fins i tot ha estat una bona estona damunt la meva ma, mentre caminava, tot plegat ha estat sorprenent. En definitiva, ruta semi circular de 8 quilometres, amb un desnivell positiu de 400 metres, realitzada en 4 hores i mitja, comptant aturades. Assistents: magdalena i Tomàs. Mètode MIDE: 2222. FÀCIL +4