dimarts, 15 de gener del 2019

PUIG DES GRAU I PUIG CARAGOLER DES GUIX

Avui la ruta ha estat  tant curta com intensa, en un terreny molt difícil, complicat i perillós.
He sortit des de l’àrea recreativa de Sa Coveta Negra, al PK. 10 de la carretera de Caimari a Lluc, a on es poden deixar els cotxes tranquil·lament. He agafat el camí de Lluc, fins el desviament que duu cap el pas de n’Arbona i el Comellar de l’Homo, he seguit pel sender del pas de n’Arbona, fins que he arribat al lloc que estaria enmig del puig des Grau i el puig de n’Ali, aquí he deixat el camí per la part dreta, he trobat algunes fites que m’han ajudat bastant.
El camí és intuïtiu, però una mica perdedor, per tant les fites ajuden a fer una mica més de via al no tenir que anar cercant, record que jo mai duc les rutes ni al mòbil ni en GPS,  crec que és la forma més pura d’anar per la muntanya, la tecnologia només la utilitzaria en cas d’emergència.
He arribat al puig des Grau, i des d’aquest moment he tengut unes vistes fantàstiques a tots els cims del costat, el Pla de Mallorca, feia un dia una mica tèrbol, humit, però amb un bon sol. Ja he pogut veure el traçat per on tenia que anar per assolir el punt més alt del dia el puig Caragoler des Guix.
He tengut que baixar una mica, per després tornar a pujar, entre unes roques molt càrstiques, típiques d’aquestes contrades, no convé caure, et pots fer molt mal. El Caragoler, té dues puntes, la de més lluny és la més alta, hi ha una barra de ferro clavada al cim. He aprofitat les vistes i l’excel·lent temperatura per berenar al cim.
Després he baixat pel mig, sense seguir ni fites, simplement cercant el lloc més adequat, la baixada molt complicada, entre grans roques, moltes d’elles amb unes puntes com a ganivets, la precaució és indispensable en aquets llocs.
Baixant he pogut veure, que ja m’apropava al Camí de Lluc, l’he agafat abans del desviament que duu al Salt de la Bella Dona, he seguit per la dreta i uns minuts més tard he arribat al mateix desviament que el dematí havia passat per anar al pas de n’Arbona, aquí tancava el cercle d’avui.
En un quart d’hora he arribat a l’àrea recreativa, han estat 4 hores comptant l’aturada del berenar, uns 700 metres de desnivell acumulat i uns 9 quilometres de recorregut.