dimecres, 27 de novembre del 2019

PUIGS DEL REI SANÇ, SANT PERE I ANGELER.

La ruta d’avui ha estat per la zona del Coll de Sóller, des d’on he sortit i he arribat.
Poc ambient pel Coll de Sóller, pocs ciclistes i els bars tancats. He sortit per un camí que hi ha al costat de un Restaurant, un camí que va pujant i passa per dos forns de calç, una mica més amunt s0arriba a una sitja i el camí es perd.
Des d’aquí he enfilat per amunt sense massa referències ni fites, he arribat al que semblava un punt pel qual no es podia passar, però l’hi ha anat donant la volta en un terreny una mica inclinat, però assequible, fins que he sortit a un cota, just a la dreta em quedava el primer puig del dia, el del Rei Sanç, he tengut que baixar una mica i ara si que he trobat algunes fites que indicaven el camí de pujada, es veu que venien des de ses cases del Rei Sanç.
He arribat a dalt per una paret inclinada, la part més dificultosa del dia que exigia aferrar-se fort i he aprofitat per pegar una mossegada, al costat de un betlemet tancant dins una peixera. Des de dalt ha he vist les properes fites del dia, els puigs de Sant Pere i el de n’Angeler, enmig dels dos el Coll de n’Angeler.
He baixat per la part oposada a la que havia pujat, en direcció al puig de Sant Pere, al arribar a baix, unes parets impedeixen pujar, si no és escalant, per tant l’hi he anat donant la volta per la dreta, direcció al Pla den Fideu, fins que he trobar una cornisa practicable.
Al poc ja estava a dalt, a on un vent fresc a començat a bufar amb força. Des del Puig de sant Pere he davallat cap el Coll de n’Angeler, per pujar el puig homònim, pràcticament de la mateixa alçada que el de Sant Pere.
Ara, ja amb el trio a la butxaca, he anat fins les Cases del Rei Sanç, hi havia un vehicle a dins per tant he passat de llarg, sembla que astutament s’utilitza com a centre per a caçadors i jo no vaig d’escopetes.
Des de les cases surten dos camins, he agafat el de la dreta que baixa fins a on hi ha l’embotelladora de Sa Font des Teix, encara que poc he anat pel camí, baixant en diagonal pel mig, fins que he arribat a prop de la carretera, i he anat a cercar el mateix lloc per a on havia passat abans, hi ha una tapa d0’escusat penjat, deu ésser per qui hi vagin els ciclistes a fer les seves necessitats, tot un detall!!
En definitiva, ruta circular de uns 9 quilometres de distancia, amb un desnivell acumulat de uns 600 metres, realitzada en 4 hores comptant l’aturada del berenar.