divendres, 22 de setembre del 2023

PUIG DES VENT PEL COMELLAR DE SA CUINA

He anat amb el vehicle fins la urbanització des Cocons de Sa Comuna de Bunyola. En arribar a la urbanització he entrat pel carrer de l’esquerra, a ma dreta, dins aquest carrer queda la zona urbanitzada, passat el primer carrer d’aquesta zona a ma dreta, a ma esquerra hi ha tres cases, el carrer no te sortida. He deixat el vehicle en un espai habilitat, a on hi cabem alguns cotxos i he començat a caminar pel carrer sense sortida, just abans d’arribar a la barrera de la darrera casa, a ma esquerra surt un camí, aquest és el que he agafat.

El camí de ferradura, estret, però molt ben marcat va pujant i ens endinsa dins el Comellar de sa Cuina, anam caminant entre parets, podem veure algunes covasses als costats, finalment arribam a un lloc a on arriba un camí ample, si agafam aquest camí, passarem per un mirador i arribarem al camí asfaltat de Sa Comuna.

He arribat fins aquest punt i he tornat enrere, he agafat novament el comellar, però al cap de una estona es perd completament la senda, s’ha de transitar per zona molt aspre, molt espessa, de mala petja, complicada i que en el meu cas que avui no duia calçons llargs, et va perjudicant les cames.

Tenia el puig des Vent a prop, però he anat molt a poc a poc guanyant el camí per no fer-me mal. Finalment he sortit a la carretera a ma esquerra i als pocs metres m’he tornat ficar per un sender que duu al puig, hi ha molts arbres, no sembla un puig. He seguit en direcció de baixada cap els Cocons, sabia que hi havia un camí pel mapa, de fet he trobat algunes fites, però ni camí, ni res que si atraqui, novament he tengut que caminar dins una zona molt espessa, esperant en qualsevol moment trobar un camí practicable, ans el contrari, cada vegada la malesa feia més complicat poder avançar, ja amab les cametes ben arreglades de petites ferides i talls del càrritx.

He decidit anar baixant per la dreta, abandonant la possibilitat del camí que va per dalt i anant a cercar el camí pel que havia pujat, finalment hi he arribat i he acabat la ruta per aquesta via fins els Cocons.

En definitiva, ruta no recomanable, en tot cas dur calçons llargs i molta paciència. Semi circular de 9 quilometres, desnivell positiu de 400 metres, realitzada en 6 hores comptant aturades.