dijous, 21 de setembre del 2023

PUIG TOMIR PEL CAMÍ DES NINOT

Per a dur a terme la ruta d’avui, he agafat la carretera de Pollença a Lluc, després de passar el PK 5,  a ma esquerra s’ha de girar pel Camí Vell de Lluc a Pollença, actualment asfaltat, arribam a una zona a on es pot deixar el vehicle al costat del torrent, just davant, hi ha una barrera amb tres escalonets de ferro, s’ha de passar, aquí comença el Camí des Ninot.

La primera part es ample, quan pràcticament estam arribant a unes barreres de una finca, ama dreta trobam les indicacions per agafar a ma dreta un caminoi de ferradura, que va pujant, trobam diverses indicacions, al poc, ja podem veure en Ninot, una roca en forma de criatura humana.

El camí va pujant i passam al costat del Ninot, al poc arribar a una plana, a on trobam noves indicacions en cartells de fusta petits, seguim cap el Tomir, passam per davant ses cases de Fartàritx des Recó, ara hem de seguir les indicacions, encara que clarament podem veure el Coll cap a on ens dirigim.

Una mica abans d’arribar al coll de Ca, hi ha una casa de neu, la única a Mallorca que encara conserva la teulada, s’hi pot entrar a dins, he aprofitat per beure i menjar una mica.

He arribat al coll i davant s’aixeca majestuós el Tomir, he anat seguint ses fites a estones i altres he pujat al meu aire, fins que he arribat a unes construccions ben a prop del cim.

He arribat a dalt, aon novament he descansat una estona, el dia molt bo per fer muntanya, gris i amb una lleugera brisa.

Per baixar, he anat a cercar el pas de Sa Paret, en primera instància hi ha unes fites caminant a ma dreta, ens indiquen la molt empinada Canal de Muntanya, una baixada espectacular, he seguit fins que ja a la vista sa paret, he anat a cercar ses fites que indiquen la baixada.

He passat pel pas, i he arribat a la paret seca, ara es tracta d’anar al costat fins que arribam al camí Vell de Lluc, just en un punt  a on hi ha una barrera. Des d’aquí, es tracta de seguir el camí per a on passa el GR i arribar definitivament al lloc a on havia deixat el vehicle.

En resum, ruta circular de 19 quilometres, amb un desnivell positiu de 1050 metres, realitzada en sis hores i 25 minuts, comptant aturades.