dilluns, 22 de gener del 2024

LA COGULLA

He sortit de Ramastué, el poble més alt del Solano, des del Carrer Única, situat a la part nord del poble, surt un camí en fort pendent, s’ha de seguir, fins que arribam a una bifurcació, a on agafam el camí de l’esquerra.

Pujam per la pista, per la zona de la Paúl, fins arribar al Tozal de la Planeta, a on hi sol haver material dels ramats i a l’estiu vaques. Aquí el camí acaba i hem d’anar fora traça, trobam moltes veredes traçades pel ramat, sorgeixen i acaben; nosaltre hem de cercar la millor passa fins que podrem veure a dalt l’ermita de Santa Margarita de Ramastué i ens hi hem de dirigir.

En arribar a l’ermita, tot d’una hem de seguir pujant, però en tendència a la dreta, trobarem un caminoi molt difuminat que segueix una traça pel pendent, fins que arribam al Muyidó, una zona planera. Hem de cercar un camí dins aquesta zona cap a la dreta que es fica dins el bosc de pi negre.

Si trobam el camí, facilita molt, ja que hem se seguir-lo en lleugera pujada, fins que finalment en estar a prop del Serrau de la Tira, la pujada es fa forta. Arribam a dos cimets, separats per un collet, el Pico de la Tira i La Cogulla.

Aprofit per a berenar a la Cogulla i després faig la baixada pel mateix camí de pujada amb qualque alternativa diferent.

En definitiva, ruta d’anada i tornada de 11,5 quilometres, amb un desnivell positiu de 720 metres, realitzada en 3 hores i mitja, sense comptar les aturades.