dimarts, 2 de gener del 2024

PUJADA I VOLTA AL PUIG DE SANT MIQUEL

Hem deixat els cotxos a baix del camí que puja al Castell d’Alaró, a la carretera que va a Orient, després de camina uns 100 metres hem sortit a ma dreta per anar cap el camí que ens duu a Solleric, però una mica abans de Ses cases de Solleric, hem sortit per la dreta i ara ja en pujada anar a cercar el senderó que ens pujaria al puig de Sant Miquel per la seva part posterior.
Abans ens hem aturat a un pou que hi ha a ma esquerra  i hem passat per dos pous de calç. És sorprenent les vistes que ofereix aquest modest puig, sobretot poder veure perfectament la vessant nord del puig de s’Alcadena. Em benerat al puig, a on hem compartit Sidra i dolços.
Hem baixat pel mateix senderó, retrocedint una mica per agafar el mateix camí que havíem utilitzat abans, però ara en direcció a Lloseta, fins que hem arribat a ses cases de Oli Clar, una possessió actualment abandonada, a on es feia el millor oli de la zona en temps ancestrals.
Des de ses cases, seguim pel camí ample, en una bifurcacció agafam cap a l'esquerra, cap a la dreta arribaríem al Torrent d'Almadrà.
Aquest camí fa algunes voltes i passa per la part nord del puig de Sant Miquel, per tant li hem fet la volta sencera, hem passat per ses cases de Solleric i després hem tancat el cercle que havíem obert el dematí per anar fins els vehicles.
Avui, per tant, ruta semi circular, hem recorregut uns 15 quilometres amb un desnivell acumulat de uns 400 metres, tot completat en 5 hores i 45 minuts comptant les aturades.