dimecres, 20 de desembre del 2017

PENYAL DE SA RATA I CUA DE SA RATA

Avui la fita principal era el Penyal de Sa Rata (898 mts.). La sortida ha estat des de l¡aparcament de Raixa, per agafar el caminet que va en direcció a Bunyola paral·lel a la carretera.  Per aquest camí, passa el torrent de s¡Obi que transcorre entre Sa Gúbia i Na falconera, l’hem agafat i hem anat pujant pel torrent, veient les espectaculars parets dels dos cims, lloc d’e¡escaladors, visitat per gent de tot el món.
A mig torrent  hem trobat el Bassol des Barranc, una mica després he trobat una de les dificultats del dis, un pas que s’havia de fer per una pendent pronunciada o per un forat a la paret, en aquesta ocasió m’he decidit passar pel forat, a on diuen hi ha enterrat dos pagesos que fornicaven i varen ésser assassinats pel marit d’ella.
Hem seguit torrent amunt i es veu que m’he equivocat, i en lloc d’agafar la drecera que m’havia de deixar al camí de Muntanya, he sortita un colet a l’altre sud, no passa res, he seguit en direcció cap a les cases de muntanya i quan les  he vistes he davallat, per tornar a agafar la torrentera, que em duria cap a la Font de s’Obi, que finalment no he trobat. Seguint cap amunt m’he trobat amb una altra dificultat, el Pas de s’Aljub, que inevitablement s’ha de fer per remuntar en torrent, m’he posat els guant de 1,5 € que aferren com a cola de sabata i he passat el Pas sense gaire dificultat.
Pocs metres després del Pas, hi ha el bassol Nou, que segurament és el que li dóna nom.
Ara es tractava d’arribar al coll que hi ha entre els cims de Sa Font i el Penyal de Sa Rata, ja en aquest punt en pocs minuts he arribat al cim, per després anant sobre la carena arribar a Sa Cua de Sa Rata, no és fàcil, els desnivell són bastant mals de fer i tot el temps s’han de posar les mans. Del darrer ressalt, fins el Coll de Sa Milana, s’ha de cercar una mica per baixar, jo ho he fet per la part esquerra.
Hem passat el Coll de sa milana, i ja es podia veure es safareig de Raixeta, la pendent fortíssima i sense cap tipus de camí, les carritxeres i els bancals esbucats han fent la baixada bastant complicada, en arribar al safareig, la cosa no millora, m’he tengut que ficar dins una torrentera i he fotut de grapes , caient amb la ma tancada, quin puto maler. La font l’he sentifa, però era impossible arribar-hi, l’erba m’arribava a la coronilla.
Finalment he trobat una especie de camí que m’ha duit al camí que passa per derrera Raixeta, en aquests moments, els calçons tenien una obertura de mig metre, estaven completament destrossats com es pot veure a la foto.
Han estat set hores, molt dures, quasi 800 metres de desnivell, i la majoria del traçat, completament salvatge.
Assistents: Tomàs (L’amo del Psquiàtrik)

Mètode MIDE : 3343. Per tant la consideram Difícil +1


























































Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada