dimecres, 13 de desembre del 2017

SA FITA DEL RAM

Avui hem fet la clàssica pujada a la Fita del Ram. L'itinerari ha començat a Esporles i hem sortit pel camí del Correu, per passants uns cents de metres agafar una forta pujada, cap a l'ermita de Maristela, abans ens hem aturat al Castellot, una roca que fa de mirador natural sobre Esporles.
Ben aviat hem arribar a l'ermita de Maristela , a on hem aturat uns minuts  per tot seguit enfilar cap a sa Fita del Ram, un cim de 833 metres d'altitud, que no presente cap problema en el seu recorregut.
Hem fet una mica de circular per pujar al cim anant per la dreta i baixant per l'esquerra, ja que voliem visitar sa Cova dels Ermassets, personalment l'havia cercada en altres ocasions sense tenir èxit. Avui hi ha hagut més sort, i l'hem trobada sense cap problema. Tot d'una que poses un peu a dins, la temperatura  puja com si haguessin obert la calefacció, hem baixat una estona fins que la cosa s'ha complicat.
Com era prest, hem decidit anar a dinar a l'ermita, ja en baixada, pel camí em trobat diferents bolets, uns de blaus molt curiosos. Al dinar na Nataly ha donat una sorpresa, ja que portava vi espumós català i tarta vegana de xocolate, ametlles i cacavets, per a celebrar el seu 28º aniversari.
Hem begut i ella ha bufat l'espelmeta que duia. M'ha contat que ella és una reencarnació de una cortesana francesa del segle X, que era molt alta, rossa i amb un caràcter angelical, i que un guerrer la va matar per gelosies. Fa uns anys va trobar la reencarnació del guerrer per la ciutat de Palma i que aquest li va mostrar els eu panadiment per tal fet comès feia deu segles, tot es va arreglar, encara que va costar uns anyets.
Ja només ens restava visitar l'estatua del Cor de jesús, que magestuosa s'alça just damunt d'Esporles, hem passat pel costat de s'Avenc de Sa Pedra i hem tret el cap, sempre donen  molt respecte aquestes cavitats, hem finalitzat anant cap el camí del verger i passant per la Font de baix de Son tries abans d'arribar de nou a Esporles.
Assistents: Nataly i Tomàs.
Mètode MIDE: 1233. Per tanbt la podem considerar Mitjana +1 (Sobre 4).