dimecres, 17 de juliol del 2019

DEL CAP BLANC A CALA BELTRAN

Les nits de Lluna Plena donen per a molt, i ahir vàrem aprofitar la Lluna Plena de Juliol, per sortir a fer una caminadeta, ja clàssica en les nostres rutes d’estiu.
Sortirem del cap Blanc, per anar al costat dels penya-segats en direcció a Cala Pi, el sender està ben trepitjat i no dóna problemes en la orientació, ja que a més a més hem d’anar tot el temps al costat de la mar.
En arribar a una petita construcció de pedra, una cabanya restaurada, podem fer dues coses, anar per damunt les terrasses de pedra o anar pel camí interior, nosaltres decidirem anar amb claror per damunt les terrasses i el vespre ja fosc tornar pel camí.
Hi ha un moment que les terrasses van donant la volta i ja et deixen veure cala Pi, amb la seva torre en p`rimer línia, és el moment d’agafar un petit sender que surt i anaren paral·lel al costat de Cala Beltran, una caleta que és molt petita i que s’endinsa a la terra quasi 200 metres, fent un petit braç de mar.
Pel sender que hem agafat, arribam a un camí ample, aquest és el que tendrem que seguir per tornar al cap Blanc, hi ha unes fites que indiquen la baixada, que en poc menys de 5 minuts tenim a l’abast i arribam a sa caleta, avui molt neta l’aigua.
Hem Pedro, ha fet una prospecció de la zona, per si hi havia grumes, n’ha vist 7 i un petit anfós, però tots a més de 50 metres de la platja, per tant ens hem tirat tots a l’aigua, que estava a una temperatura ideal, després hem sortit i hem sopat una mica, vi, cervesa i altre begudes han regat el concert que el general ha ofert gratuïtament al seu públic entregat, de teloner a fet en marc, cantant en anglès.
La tornada, ja ben fosc, l’hem fet per l’interior, pel camí abans esmentat, fins que hem arribat a la cabanya i des d’aquí hem fet el mateix camí que a l’anada, ara ja amb la companyia de una estupenda lluna plena.
Tot plegat han estat unes 5 hores i mitja, comptant aturades. Nedar, sopar, caminar i pujar a la Torre que està al costat del far, a nivell de la mar.
Assistents: Juana Maria, Magdalena, Cati, Marga, marc, Pedro i Tomàs.
Mètode MIDE: 1212. Per tant la consideram FÀCIL.