dimarts, 23 de juliol del 2019

PORT DE VALLDEMOSSA-HORT DE SA COVA

La nova onada de calor, i ja en van unes quantes aquest estiu no estat motiu de cancel·lació de la ruta prevista, que avui una vegada més ha estat per zones marítimes, per poder estar una estona dins la mar.
La idea era sortir de So n’Olesa cap el Port de Valldemossa i una mica després de passar el mirador de so n’Olesa, que queda a la dreta en direcció de la marxa, anar a cercar el sender que en paral·lel al mar va salvant els penya-segats de la zona, però no l’hem trobat, no hi ha hagut manera de trobar la sortida del camí, per tant una vegada hem visitat el mirador, hem baixat fins el Port de Valldemossa, a primera hora molt tranquil, la gent dormint encara. Hem tornat a pujar pel mateix camí, ja que per la costa no és possible continuar. Una vegada més hem anat observant si veiem la sortida del camí, però o està molt amagada o es molt poc utilitzada.
Hem sortit de nou a so n’Olesa, i ara hem anat fins el mirador del Pas de s’Escaleta, que com el seu nom indica és mirador i disposa de una escaleta de pedra que va baixant, hem seguit el camí de baixada, per la mateixa escala, les primeres passes no han estat fàcil, terreny molt brut, arbres caiguts i alguns desnivell mal de fer, però finalment hem trobat l’antic sender, a vegades es veuen traces de un antic camí, i a estones fitat.
Hem passat la paret que fa partió de les finques se Son Ferrandell i so n’Ólesa, i al cap de una estona hem sortit a un ampli camí que surt des de la urbanització George Sand, nosaltres hem seguit la direcció que duu a la mar, on hem arribat sense gaire problemes.
He baixat fins a les roques, avui la mar estava amb calma, neta, sense grumes, el bany ha estat de primera, i el berenar també.
Ara hem desfet el camí de baixada, per anar a cercar una drecera que puja molt en picat per a munt a la mateixa urbanització, eren ja a prop de les 13:00 i encara que quasi tot el camí va per zones ombrívoles, les temperatures de quasi 40º, a mi personalment m’han deixat ben arreglat, na Cati en canvi anava més fresca que una cama-roja, no sé si és que duu una alimentació molt equilibrada o és que és de bona família, però no se cansa quasi mai.
En arribar a dalt, hi ha una barrera rovellada i a madreta el mirador George Sand.
Hem caminat pels carrers de la urbanització, la majoria dels xalets segurament valen més de 1000 Uros, forrats amb la seva pedra i el seu luxe insultant per que no disposa ni de un simple piset de 20 metres, però la vida és així, amics i amigues, una descompensació total entre els humans.
Quan ja sembla que s’acaba la urbanització, hi ha un petit sender, amb una escala de fusta, que uneix la George Sand amb la de so n’Olesa, una urbanització molt antiga, deixada de la ma de Deu, a on hi deuen viure els parents pobres de la George Sand, de totes maneres hi ha uns bons xalets també.
El final feliç l’hem fet a una ombra de un ullastre, fresquets amb cerveses ben glaçades de Mercadona, tot un luxe després de estar hores caminant amb aquestes temperatures.
Assistents: Cati i Tomàs.