diumenge, 28 de juliol del 2019

PUERTO DE LA MURIA

La ruta d’avui s’ha dut a terme per la zona del Turbón, muntanya màgica i envoltada de misticisme i bruixeria en un temps primordial.
Hem deixat el cotxo al poble de San Martín de Verí, per a on passa el PR-HU-50 que arriba a Campo. Nosaltres des del poble hem agafat  la pista que arriba a la Muria, però quan ens hem creuat el PR l’hem agafat per la dreta per pujar al Puerto de la Muria, que contínua cap al Collado de la Margarida i per a on es pot pujar el Turbón.
La pujada no té problemes, el sender és bo de seguir, per un camí de ferradura, en arribar a dalt, es veu la part Nord del Turbón, el Baciero i totes les muntanyes que flanquegen l’estació de Cerler.
Hem aprofitat per berenar una mica i tornar pel mateix  camí, però enlloc  d’agafar la pista hem intentat arribar al poble directament pel PR, el darrer tram és molt perdedor, es veu que està molt transitat i poc trepitjat.
En definitiva, ruta matinal d’anada i tornada, realitzada en 3 hores i 30 minuts, amb un desnivell acumulat de uns 400 metres.
El final feliç avui a La Morera,  a on teniem taula comanada amb Menú de "Chuletón " a 35 € amb botella de vi criança, ensalada i cafès, un final espectacular a una bona ruta.
Assistents: Magdalena i Tomàs.