divendres, 19 de juliol del 2019

PUIG DE S'ÁGUILA I TALAIA DE SON JAUMELL

Matinar sempre ajuda, i avui ho hem fet, hem sortit molt prest, ales 7 començàvem a caminar des de l’aparcament de Cala Agulla, que per cert té una taxa de 5€, però a n’aquesta hora no hi havia ningú a la caseta i passarem lliurement.
El nostre primer objectiu el teníem davant, el modest puig de s’Àguila, queda a ma dreta en l’ordre de marxa de Cala Agulla a cala Mesquida, el punt de referència per pujar és a un forn de calç, a més a més els senders de tota la zona estan indicats amb unes estaques i senyalitzacions de diferents colors segons el camí a seguir, per tant no hi possibilitat de pèrdua,  amb l’afegitó que un pintor frustrat ha marcat amb taques de pintura el sender, però es veu que es va esplaiar, ja que hi ha un excés de marques.
Encara que el puig és modest, ofereix unes excel·lents vistes tant de les zones marítimes com de l’interior. Baixàrem pel mateix camí, per arribar de nou al forn de calç, ara continuant el camí per arribar a cala Mesquida.
La cala a primera hora pràcticament buida, llàstima de les horroroses construccions que s’hi feren fa un anys i que demostren una forma roí i sense escrúpols d’espatllar el litoral.
Des de la cala agafàrem el camí que en pujada i a estones ben forta puja a sa Talaia de Son Jaumell, a on hi ha una torre completament esbucada, només s’aguanta un lateral, supòs que de tot el dineral que se ingressa per l’ecotaxa, no hi ha res per millorrar l’estat d’aquestes antigues construccions.
Vàrem berenar una miqueta al costat de la torre i després anàrem a cercar el sender de baixada, però es veu que el deixarem i fórem per la directa a pegar al forn de calç novament, després vérem que el sender sortia uns metres més endavant.
Ara ja només restava arribar a les cales, per donar-nos un bon bany i beure una cerveseta fresca.
En definitiva, ruta realitzada en 3 hores i 50 minuts, amb un desnivell acumulat de uns 500 metres, d'anada i tornada amb algunes variacions.
Assistents: Cati i Tomàs.