dimecres, 3 de maig del 2023

POBLET-MIRADOR DE LA PENA-ERMITA DE LA TRINITAT

He deixat el vehicle a l'aparcament públic del Monestir de Poblet. al sortir a la carretera he agafat a ma dreta i al poc he passat pr una garn font d'aigues ferroginoses, he seguit per la carretera fins arribar a in indicador que ens indica el camí del Mirador de la Pena.
S'ha de seguir aquest sender que va pujant, es passa per un mirador que deixam a la dreta i al poc trobam una gran casa de neu, que en primera instancia podem veure des de un portelló que hi ha a la part baixa i després remuntam i la veim des de dalt, amb una gran infraestructura.
Contínuam pel camí ample i trobam una nova font, amb un petit safareig que acumula l'aigua que au per la roca. Tot seguit arribam a la Casa Forestal del Bosc de la Pena, una edificació preciosa que ha estat la casa del Guarda Forestal del Bosc des de que fou declarat parc natural.
Una vegada visitada la casa he pujat fins el Mirador de la pena, aon he aprofitat per a berenar, després he seguit el sender que puja fins la zona més elevada, aon trobam unes planes. He tornat enrere, fins el creuament que ens indica el camí de l'érmita de la Trinitat.
He seguit la pista ample, es veu que hi ha una drecera que baixa més recte, però no l'he seguida. He arribat a l'érmita, que roman tancada i finalment he tornat a Poblet pel camí que surt de l'èrmita, pel coll ........, en arribar al coll ja tot és baixada, es passa pels antics banys, que foren utilitzats fa decades, actualment tancats.
En resum, ruta circular de 17,6 quilometres, amb un desnivell de 708 metres, realitzada en 5 hores comptant aturades.