dimarts, 9 de maig del 2023

PUIG DE SON REUS-PUIG DE RANDA

Ruta clàssica pèls Santuaris i muntanyes de Randa. Hem deixat els vehicles a l’aparcament de Randa, hem passat per la Font i els rentador i hem sortit a la carretera, tot d’una hem agafat un camí asfaltat que puja a la dreta a la part alta del poble.

En arribar a les darreres cases agafam un camí sense asfaltar a l’esquerra, passam la barrera i iniciam la pujada, hem d’estar atents, ja que al cap de una estona, deixam aquest camí per un més estret que trobam a l’esquerra.

Aquest ens durà fins el Puig de Son Reus, hem de fer dues grimpades curtes i fàcils. Caminam un estona per la zona alta del puig, passam per unes antigues pedreres i baixam direcció al Santuari de Gràcia, al que no arribam, ja que roman tancat per caiguda de pedres.

Caminam uns metres per la carretera i ala primera corba a ma dreta, sortim i caminam per un sender que al costat de una paret seca ens duu fins el Santuari de Sant Honorat, a on aprofitam per berenar una mica.

Des de Sant Honorat, baixam fins a a carretera, per aon caminam una estona direcció Cura, ala primera corba, sortim a l’esquerra per un sender que ens deixa novament a la carretera més a munt, i sortim novament, ara per la dreta pel sender de terra, travessam de nou la carretera i arribam a la bolla i a la zona d’antenes.

Anant cap el santuari de Cura, a ma dreta trobam el desviament per anar a la Cova de Ramon Llull, que roman tancada, es veu que s’ha demanar la clau al bar del santuari, uns estrangers la duen i podem accedir al recinte, l’estàtua del beat és nova, actes vandàlics antics la deixaren sense cap i braços.

Ara anam fins el santuari, a on descansam una estona al bar, ple d’estrangers amb bicicletes, per baixar agafam el sender que surt davant la bolla i passa per les antigues grutes excavades a la Guerra Civil, per suposadament emmagatzemar munició, des de les grutes seguim el sender que ens baixa a Randa.

En definitiva, ruta circular de 9 quilometres, amb un desnivell positiu de 400 metres, realitzada en 4 hores i 30 minuts, comptant aturades.

Assistents: Ana, Joana, Toni, Javier i Tomàs.