dissabte, 26 d’agost del 2023

PICO ERISÚE-ERMITA SANTA MARGARITA

Avui donaven pluges i tormentes tot el dia, per tant no podia anar molt lluny, he sortit  de la meva pròpia casa a Ramastué i he anat a la part de darrera del poble, hi ha una pista que puja fins una zona ramadera.

La pujada és en fort pendent, en arribar a les planes, he seguit fora traça, caminant per l’herba, el dia molt gris, però no ha plogut mentre he caminat, he arribat a la carena, deixant a ma dreta el Pico de la Tira i a ma esquerra el Pico Erisué.

M’he dirigit cap el pico Erisúe, passant per la Collada Llobera, en tot moment he ant per un caminoi estret, una mica abans d’arribar al cim, a ma dreta hi ha l’ermita de Santa Margarita, una petita cabanya oberta amb la figura de la Santa, després he pujat fins el punt més alt, per tornar a la zona de l’ermita i començar la baixada.

La baixada, en fort pendent arriba a una plana ,per a on passa una pista, es pren com a referència una caseta elevada que sembla de vigilància, des d’on surt un sender que baixa al poble de Eresué.

Abans d’arribar al poble, hi ha un creuament, a ma esquerra que ens marca cap a Ramastué, per tant sense arribar a Eresué, aagafam aquest camí que arriba fins el poble de sortida.

Per acabar la jornada,hem anat al restaurant Chongastán, un dels millors de la Vall de Benasque i hem bridat com cada dia, pel nostre fill LLuís, pel retrobament en un món que esperem sigui millor que aquest.

En resum,  ruta circular de 8 quilometres, realitzada en 2 hores i mitja, sense aturades, amb un desnivell positiu de 500 metres.