dimecres, 9 de març del 2011

VALL DE COANEGRA I ELS FREUS


El vall de Coanegra està situat entre les poblacions de Santa Maria, Alaró i Orient. En aquest cas la sortida del excursionista es va efectuar del poble de Santa Maria, pel camí de Coanegra, asfaltat fins la finca de Son Oliver, lloc a on comença realment l'excursió, per un camí de carro, que va vorejant el torrent.
Enmig del camí, ens trobam una bifurcació a ma dreta que puja fins l'avenc de Son Pou, descobert el segle XIX, i en el qual es va peforar una entrada de 30 metres dins la pedra per a recollir els excrements dels coloms acumulats durant milenis, per fer-los servir d'abono. A la porta hi havia un senyor, que em va demanar dos Euros per entrar, això si em va convidar a vi negre, mentre em deia "me gustan el vino y las mujeres", m'ho va repetir diverses vegades i jo venga beure glops de vi, com va veure que no duia llanterna em va deixar la seva, simpàtic l'home!!
Seguidamnet vaig sortir i tornar pel mateix camí, per anar a seguir el camí cap a Orient, en poc menys de mitja hora s'arriba als Freus, unes petites caigudes d'aigua del torrent en un passatge boscós, impresionant, si no fos pel fet que estava ple de "domingueros" menjant entrepans de mordadela amb olives.
Quasi vaig arribar a Orient, però com havia de tornar a Santa Maria, simplement vaig menjar un platan i dos pastelets de Tiramisu, marca Ambrosio.
En total unes sis hores d'excursió, efectives devers 5, per les aturades dins l'avenc i als Freus.
























































































Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada