divendres, 1 de desembre del 2023

CERRADA DE CASTRIL-CASTILLO DE LA PEÑA-PRESA DE PORTILLO

Primera ruta d'aquesta estada a terres andaluses. He anat al Centro de Visitantes de Castril per informar-me bé de les rutes a realitzar per la zona.
Com que el dia ha començat molt plujòs i amb molt de vent, he decidit fer una ruta semi urbana, per tant des del mateix Centro de Visitantes he baixat cap a la Cerrada de Castril anant fins el riu per un carrer primer i després per un sender urbà.
En arribar al riu Castril he girat a ma esquerra per un passeig litoral, fins que he arribat a l'entrada de les passeres , s'ha de pagar (2,,5 €), però jo no he trobat a ningú i he passat directament, les passeres van sobre el riu a una bona alçada, són molt curtes i després arribam aun pont penjat metàl·lic. Creuam el pont i al poc arribam a un túnel que te dues sortides, la de ma esquerra és un mirador de un salt d'aigua i la de a dreta és la continuació del camí, trobam una barrera oberta i al poc arribam aun restaurant, que roman tancat i sembla que és per que fan pagar per passar pel lloc, al manco així està escrit.
Se surt a la part baixa del poble, i s'ha d'anar pujant per carrerons estrets, segueixo les indicacions i arribat a l'oficina de turisme, lloc per entrar al Castell de Castril, també s'ha de pagar (3€), ara que som pensionista pag la meitat.
El castell, en runes totalment es visita en una estona, està situat en una penya i el punt culminant és un monument de Jesús, constuit als 50, des d'on hi ha unes vistes excepcionals.
Torn sortir per l'oficina de turisme i faig una visita pels carrers del poble, tornant a l Centro de Visitantes.
Ara obr un nou cercle, a la carretera surt la pista de servei de la presa de Portillo, vaig cap a la presa, pas per un túnel i després pas per damunt la presa, l'embassament va molt baix, arrib fins la zzona per aliviar l'embassament quan va ple i camin uns metres per la carretera cap a Castril, surt  a ma a ma dreta per a intentar pujar la Peña Cara, trob una bona repisa, però quan estic a pocs metres del cim, hi ha una trepada molt exposada, anant sol i en banyat, deisteix de pujar-la. Torn a la carretera i a pocs metres vaig cap el riu de nou, passant per una zona recreativa i finalment torn pujar al Centro de Visitantes per acabar la ruta.
En resum, ruta  circular de 9,5 quilometres amb un desnivell  de 250 metres realitzada en 4 hores i mitja comptant aturades.