divendres, 27 de desembre del 2019

PENYA DEL RAFALET-PENYA MASCORDA-ES CASTELLOT

Fa unes setmanes des de la Serra de la Coma, vaig veure uns penyal a l’altre costat de la Vall de Colonya, avui els he anat a pujar.
He deixat el cotxo al camí vell de Campanet, en un lloc que el camí és més ample i s’hi poden deixar alguns vehicles sense molestar. He tornat enrere i he cercat una via d’entrada per una torrentera que em deixava en un sender, que duu Alpina, per pujar al Coll d’en Jeroni, però aquest intent ha estat infructuós per temes de propietat privada, l’altre torrent que també passa per el camí vell està barrat amb una barrera enorme  i puntes de ferro. No sé si tot això és legal, obstruir els torrents pot causar desastres com ja ha passat recentment a Mallorca i altres indrets, però jo no surt a la muntanya a discutir, per tant he continuat fins que he trobat un lloc a on no hi havia xarxes de ferro.
He anat pujant, tot l’itinerari d’avui ha estat sense trobar ni una fita, per llocs aspres, molt complicats, amb les típiques roques punxegudes i amb arbusts que fan mal, per tant no recoman aquesta ruta tal com l’he feta jo.
He passat per dues cimetes, sense nom, fins que he arribat a la tercera la Penya del Rafalet, a on he aprofitat per berenar, amb unes vistes de primer ordre sobre la badia de Pollença, el Puig de Maria i la Vall de Colonya. Des del Puig ja es veia clarament el Coll d’en Jeroni, a on he baixat, el terreny continuava igual de complicat.
Des del Coll he pujat la cima més alta del dia, per poc, la Penya Mascorda, separada per un collet de la següent, El Castellot, que és la que disposa de cilindre geodèsic, però és uns metres més baixa.
Al Castellot, he descansat una mica i he dinat de mandarines, fruits secs, figues seques i galetes. He continuat una mica per la part alta, per després anar en direcció a cercar el camí vell de Campanet, novament un terreny horrorós, a on he trobat dues sitges i restes de un camí  vell, però tot completament desfet, finalment he trobat un torrentó que m’ha ajudat una mica a arribar a baix, però clar, novament m’he topat amb les xarxes metàl·liques, damunt una paret seca, he pogut seguir durant una estona per la part meva al costat de la paret, fins que he trobat una barrera de fusta oberta, l’he passada, una altra barrereta de fusta i m’ha duit a una zona amb cases, he anat passat pels camins, fins que he trobat una barrera tancada, no m’ha quedat més remi que botar-la per poder sortir, pensava que la sortida era pública, per altres persones que havíem campat per aquesta zona, però sembla que no és així.
Finalment he arribat al cotxo, tancant així el cercle, realitzant la ruta en 5 hores i 45 minuts i  uns 600 metres de desnivell acumulat.