dimecres, 15 de gener del 2020

VOLTA I PUJADA AL PUIG DE SANT MIQUEL

La darrera ruta del 2019, va ser la pujada al Puig de sant Miquel, avui de la mà del Grup “Pareis amb calor” hem pujat novament al puig i a més a més li hem fet tota la volta, amb la propina d’arribar fins Sa Canaleta de Solleric i fer el primer tram.
Hem deixat els cotxos a baix del camí que puja al Castell d’Alaró, a la carretera que va a Orient, després de camina uns 100 metres hem sortit a ma dreta per anar cap el camí que ens duu a Solleric, però una mica abans de Ses cases de Solleric, hem sortit per la dreta i ara ja en pujada anar a cercar el senderó que ens pujaria al puig de Sant Miquel per la seva part posterior.
Abans ens hem aturat a un pou que hi ha a ma esquerra a berenar una mica i hem passat per dos pous de calç. És sorprenent les vistes que ofereix aquest modest puig, sobretot poder veure perfectament la vessant nord del puig de s’Alcadena.
Hem baixat pel mateix senderó, retrocedint una mica per agafar el mateix camí que havíem utilitzat abans, però ara en direcció a Lloseta, fins que hem arribat a ses cases de Oli Clar, una possessió actualment abandonada, a on es feia el millor oli de la zona en temps ancestrals.
Des de ses cases, hem anat cap a Son Ordines al Clot d’Almadrà, i hem sortit ben a prop, després de passar una barrera oberta de l’aparcament que hi ha per deixar els cotxos que hom va a fer el camí de Tossals.
Hem fet la pujadeta fins el creuament que duu a Alaró i que passa per Solleric, però com hi havia que no coneixia Sa Canaleta de Solleric , hem anat fins el primer túnel i hem fet un tram de dita canaleta, hem tornat per dins el túnel i hem decidit que era l’hora de dinar. Avui hem prescindit de begudes espirituoses, ja que tenim torrada de Sant Honorat i beurem el vespre.
Enlloc de baixar pel mateix camí, hem agafat un desviament a la dreta que passa per unes cases també abandonades, desconec el nom i al poc enllaça amb el camí que va a Alaró i passa per Solleric.
Hem passat per ses cases i després hem tancat el cercle que havíem obert el dematí per anar fins els vehicles.
Avui, per tant, ruta quasi circular, hem recorregut uns 18 quilometres amb un desnivell acumulat de uns 400 metres, tot completat en 7 hores comptant les aturades.
Assistents: Victòria, Pere; Biel i Tomàs.

PAS ELEVAT DEL TORRENT

PRIMER TÚNEL

SA LLEONA GUARDIANA

1. Estic contenta que no hagi caigut ningú, així tenc l'exclusiva...... Hahaha

1. Ahir va anar molt bé, però no hi va haver begudes espirituoses, segurament per això es personal anava més dret !!