dilluns, 20 d’agost del 2018

PUIG DE S'EVANGÈLICA PEL PAS DE SA SELLETA

Nova sortida a la fresca del mes d’agost, en aquesta ocasió la caminada ha estat circular, deixant el cotxe al Pk.103 de la carretera Andratx-Estellencs i finalitzant al 104.
Des del petit aparcament se surt en baixada per agafar un camí a ma esquerra en direcció Estellencs, tant el camí com tot el recorregut han estat plens d’arbres caiguts, branques i el terreny molt desfet.
He deixat el camí per intuïció en una corba, no he vist fites, però més o manco sabia cap a on tenia que anar, en pujada i entre mates i carritxeres he anat guanyant altura, no convé dur calçons curts en aquests llocs, si no vols acabar amb les cames com un mapa.
M’he anat apropant a les parets, inaccessibles, per cercar el pas que em deixaria anar a l’altre costat. Finalment l’he trobat, el pas es senzill, sense cap problema, però l’accés te certes dificultats, ja que en alguns trams tens una bona timba, s’ha d’anar en precaució.
Una vegada passat el pas, he baixat a una torrentera, per remuntar cap a la primera punta del dia, en arribar les vistes espectaculars, es veien tots els puigs de la zona, a més a més dels penya-segats del cap Fabioler, així com Sa Mola de s’Esclop i es Moletó.
Tornava tocar  baixar altre vegada en fort descens a la coma de s’Evangèlica, per immediatament pujar els penyals del mateix nom, que a més a més tenen la cota més alta de 449 msnm. Una vegada en els penyals, es continua per un comellar anomenat del Corralot, antigues construccions esbucades amb el corresponent corralot.
Poc metres després he assolit el Puig de s’Evangèlica, que curiosament no és el punt més alts de tots els penyals.
He seguit una estona per aquestes alçades, cercant després una baixada per anar cap el cotxe altre vegada per l’anomenada Costa des Frare, la quantitat d’arbres tombats, és brutal, fan les passes difícils, però poc a poc he anat baixant fins arribar al pk. 104, fent el darrer quilòmetre per carretera.
He estat  4 hores 45' per fer el recorregut amb dues aturadetes per menjar fruita,  i desconec el desvivell acumulat, ja que he fet diverses pujades i baixades.
Una vegada més faré una crítica negativa als que no saben viure en societat i van a fer barbaritats als espais naturals, que evidentment no farien a ca seva, cagar i pixar i deixar els paperillos, llançar llaunes i envassos de vidre, pintar les roques, només una colla de degenerats associats a la impunitat que dóna l'anonimat poder realitzar aquestes accions delictives.