dissabte, 24 de novembre del 2018

CUEVA DE ANDREBOD

Tercera diada per la Sierra de Guara amb el grup “Amando las montañas”, avui també teníem que fer una sortida doble, una matutina i una vespertina, la del dematí, ha quedat només en una hora de caminar, passats el poblet de Cheto, ens hem trobat amb una quadrilla de caçadors, que feien molt perillós el continuar, ja que estaven fent una batuda amb cans dins el barranc, hem decidit tornar enrere, no faré més comentaris.
La sortida bona ha estat més tard, quan ja els sàdics, havien partit. Hem sortit del poble de Rodellar per anar a cercar el cau del riu Mascún, al qual hem hagut de travessar 4 vegades d’anada i les mateixes a la tornada, els petits ponts de pedra, no han bastat per impedir que acabàrem  amb els peus ben mullats.
Una vegada arribats dins el cau, hem deixat a ma dreta el Barranco de la Virgen, una mica més tard i també a ma dreta la fabulosa Surgència del Mascún, un lloc entre roques per a on surt una aigua pura i cristal·lina com es pixat de na Florentina.
Hem continuat, pel cau del riu, fins que ens hem trobat amb el començament de la Ferrata de la Virgen, ja he comentat altres vegades el que són les ferratas, escalons incrustats en les roques de ferro i al costat un cable d’acer per enganxar-s’hi, en la meva opinió tot això sobra en les muntanyes.
Just davant la Ferrata hi ha una via d’entrada a ma esquerra en ordre de la marxa al barranc de Andrebod, aquesta és la via que hem agafat en forta pujada, per arribar fins una gran pedrera, que ens queda a ma dreta i a dalt s’intueix la gran Cueva de Andrebod, na Miriam i jo hem pujat per una zona menys escarpada, però al final ens hem liat, hi havia molta vegetació que ens impedia el pas, la resta de l’expedició ha pujat per la via més directa.
Alguns del que havien vingut, ja no han pujat a la cova i han tornat enrere, no volien fer la perillosa rosseguera, al final hem estat 5 els que hem arribat a dalt, a on en Naghi ens ha delectat amb un concert de Flauta de coves i n’Augusto ha llegit unes pàgines de l’obra d’en Cèsar Pérez de Tudela “Era necesario morir” , divagacions bassades en l’obra de l’eminent Nietzsche. Uns moments profundament místics, que donen un plus de la qualitat a les pràctiques muntanyenques.
Després d’una estona de meditació, hem decidit baixar, rosseguera per avall, bastant perillosa, per la seva inclinació. Hem tornat pel mateix sender de pujada fins arribar de nou a la Surgència del Mascún, aquí hem decidit pujar a l’anomenat “Delfín”, una gran obertura a la roca, que tal com es pot veure en les fotos té la forma del mamífer marí, sobretot des de la part nord, nosaltres hem pujat fins el forat.
Hem baixat pel mateix camí, i ara sí com que el riu pujava una mica més ple, ens hem banyat quasi fins els genolls. L’aigua purifica i fa net l’esperit de les presències malignes.
Finalment hem tornat pel mateix camí ens hem trobat a na Pili i en Victor que tornaven de fer la Ferrata, nosaltres hem estat unes 3 hores.
Assistents: Míriam, Belen, Sofia, Angelina, Pilar, Naghi, Augusto i Tomàs.

SORTIDA DES DE RODELLAR

NAGHI TOCANT LA FLAUTA DE COVES

BAIXANT PER LA ROSSEGUERA

VISTA RETROSPECTIVA DE LA ROSSEGUERA I LA COVA A DALT

VISTA DE DALT DEL "DELFÍN"