dilluns, 5 de novembre del 2018

PUIG DE N'ALÍ PEL COMELLAR DE S'HOMO

La ruta d’avui ha començat a l’àrea recreativa de sa Coveta Negra, al pk. 10 de la carretera Caimari a LlUc.
En aquest punt hi ha dues barreres a la carretera, la primera més a a prop de Caimari és la que va al Comellar de s’Homo, i és la que hem agafat, la segona, uns mestres més amunt és la que duu al camí vell de Lluc, per la que més tard tornaríem.
La pujada pel Comellar de s’Homo, és guapíssima, un camí ancestral ben conservat que passa per algunes sitges, finalment s’arriba a una sitja elevada, ama dreta podríem anar per un sender fins el camí Vell de Lluc, però nosaltres hem enfilat, directa cap amunt, per un terreny fitat, però salvatge, roques puntegudes ens han acompanyat pràcticament fins a dalt del cim.
A mitja pujada, el que subscriu, i confiant amb el bastó, quan el terreny ja era  més d’anar amb les mans, ha caigut cap a enrere, no n’hi ha hagut prou, i la pendent a fent que al mateix moment el pes dels peus fessin fer la típica “croqueta” damunt les roques puntegudes, el saldo ha estat dues nafres al cap, i diverses contusions a per tot el cos, gràcies a l’ intervenció dels dos companys he pogut agafar altra vegada la vertical, després de uns moments d’estar marejat, agrair especialment les primeres cures de na Cati, professional de la medicina que m’ha deixat com a nou, podent continuar sense cap problema.
Al cap de una estona hem assolit el cim, bastant emboirat avui, encara que a estones ens deixava veure algunes vistes, hi ha un cau a on es pot passar la nit i un betlemet de figures de fang. Hem baixat per la part nord, cap el Coll de sa Línia, a on hem berenat.
La baixada ha estat pel camí del torrent que duu fins el pas de n’Arbona, i que finalment ens duria de nou a l’àrea recreativa.
Hem fet la ruta en quatre hores justes, circular, i un desnivell de uns 650 metres.
Assistents: Cati, Artur i Tomàs.