dijous, 8 de novembre del 2018

PUIG DE N'ESCUDER I PUIG DELS ABELLONS

Nova sortida per terres de Caimari, de la mà del Grup Verderol Extrem que només organitza rutes de nivell 5 damunt 5, a n’aquesta ocasió hem fet dues pujades no exemptes de dificultat, sobretot la primera, el Puig de n’Escuder i després baixar i pujar al Puig dels Abellons, aquesta sense cap complicació a ressaltar.
Hem deixat els vehicles a l¡aparcament que hi ha a la sortida de Caimari en direcció Lluc, hem caminat uns metres per la carretera, per agafar un camí ample, hem de donar l’enhorabona a l’amo de la finca que ha posat un botador amb un indicador per anar cap el puig i després una palanca de fusta, ja per anar encarant la pujada entre els bancals.
Hem trobat el pas dels Caçadors, de pujada, un pas amb exposició al buit, que disposa de tres piques de ferro i una cinta que va molt bé per aferrar-se a la sortida del pas, després forta pujada cap el cim, no val a badar, la caiguda en tot moment és brutal, si hom continues recte es trobaria amb una paret vertical, per tant la direcció té que ser cap a nord.
En realitat és una gran trepada, fins assolir el cim, una vegada hem arribat a dalt, hem cercat la via aque ens duria a l’altre costat, ja que la intenció era baixar per l’altra banda, també te alguns punts molt exposats, es pot redolar per la forta pendent, hi ha un punt que passes per devora un pi, i ja ve el buit, molt perillós, els cinc sentits en marxa són imprescindibles.
Una vegada superats els punts conflictius, la baixada ja és més assequible, hem trobat alguns esclata-sangs, en aquest lloc, finalment hem agafat el camí i després de superar dues barreres hem arribat a la carretera, al lloc a on fa anys va morir un soldat en acte de servei.
Hem passat a l’altre costat per un gran botador i ens ficat dins el pinar, en pujada directa cap el cim dels Abellons, sense fites ni camí establert, enmig de una rosseguera hem trobat un grup, mòbil en mà anaven una mica perduts, també volien pujar a dalt, es veu que hi ha un pas, denominat de la Madona, nosaltres no l’hem trobat, no era necessari, ja que hem arribat a dalt sense cap dificultat.
El Puig dels Abellons té cilindre geodèsic, una mica amagat, com el de Sa Fita del Ram, hem dinat al costat del cim, i després hem anat a cercar el Coll dels Abellons, per baixar per la pista normal d’accés.
Per cert un lloc de una gran bellesa, amb sitges de carboner, una gran balma, i a mesura que baixàvem un camí més ample.
En definitiva, dos cims, avui no hem fet un gran desnivell, però la dificultat ha estat alta, hem estat amb aturades una mica més de 5 hores. El final feliç a Lloseta, a on en Climent li va tocar a na Petrina sa mameta.
Assistents: Manolo i Tomàs.