dimarts, 3 de setembre del 2019

TORRENT DE PAREIS (EN PUJADA)

Aquesta setmana commemoram dos anys de la posada en marxa de Peus de Pork, aquesta és la ruta 200 des de que el 5 de set de 2017, vàrem fer la primera i hem pensat que el millor era fer una de les grans rutes clàssiques de Mallorca, però enlloc de baixar, hem pujat el Torrent de Pareis.
El Torrent de Pareis no té secret, es pugi o es davalli, hom a d’anar seguint el cau del torrent, hi ha llocs que hi pot haver dues alternatives de pas, totes són vàlides si es va progressant bé i amb seguretat.
Hem trobat alguns dels passos més complicats amb cordes fixes que ajuden a passar, al manco en dues ocasions, la resta s’ha d’anar trepant i exigeix una bona forma física, les caigudes dins el torrent no són a molta alçada, però si poden ser perilloses, les pedres en molts llocs de tant de passar la gent estan completament polides.
Per que l’¡hagi fet de baixada, i no de pujada, jo li aconsellaria que ho fes, ja que a mi particularment m’agrada més, en tot cas tampoc requereix molt més esforç, fins i tot a vegades va millor pujar que davallar.
Hem sortit de Sa Calobra a les 12:50, ja que el Bus que hi arriba només fa un trajecte diari i arriba devers les 12:40, l’hem agafat a davant el Restaurant Escorca, lloc a on teníem previst finalitzar. Sa Calobra semblava el Passeig del Born, farcit de tot, cotxes, gent, autocars i barques.
El dia avui ha estat molt bo, feia sol, però la temperatura era molt agradable, fins i tot a vegades fresqueta, hem anat a un ritme tranquil i hem fet el cau del torrent en 2 hores i 45  minuts, comptant l’estona del dinar.
En arribar al desviament a on comença el Torrent de Lluc i es puja cap el restaurant, hem aturat a fer una lleugera absorció de líquids i hem continuat, per arribar a dalt amb un temps total de 4 hores i 10  minuts, acumulant un desnivell de 650 metres.
Assistents: Manolo i Tomàs.