dijous, 2 de novembre del 2023

SERRA DE SON SOCIES-PUIG DE SA FONT

Avui he quedat amb un grupet per pujar a Sa Gúbia, he arribat al lloc de trobada i quan he mirat al mòbil he vist que per diversos motius, no podia venir ningú, per tant he improvisat una ruta de investigació per la zona.

Des del lloc d’aparcament, a pocs metres de l’entrada del camí que puja a Sa Gúbia, passant per la Finca de d’en Canyelles, he sortit en primera instància pel camí a Sa Gúbia, he fet algunes dreceres i en arribar a un portell que queda a ma dreta, he agafat la directa cap a la Serra de Son Sòcies, es distingeix per unes parets vermelloses molt verticals.

La pujada en fort pendent, arriba a la bases de les parets, des d’on no sembla viable continuar a peu, però he anat cap a la dreta, de lluny m’ha semblat que hi podia haver possibilitats de pas. Efectivament, he trobat un primer pas per una encletxa i en sortir d’aquest un segon pas a ma esquerra que m’han deixat en una zona més confortable.

He pujat fins el punt més alt de la Serra amb un estupend mirador. Després m’he dirigit cap el Pas de sa Fesa, que queda just a baix al final de una plana a on hi ha un olivar. La Fesa, permet baixar cap a Nord, pel que se, hi ha problemes de pas més avall, jo simplement he fet el pas de baixada i pujada.

Just uns metres més amunt i molt a prop del pas, hi ha una altra fesa, a la que s'hi pot accedir passant per un forat, per a mi és més espectacular que la fesa del pas, però no sé si te una sortida viable, he sortit d’aquesta segona fesa i he anat al costat del precipici, en pujada, direcció al Puig de Sa Font.

Novament un fort pendent, sense traça, però sense gaires problemes, fins que he desembocat en una via ample, molt  castigada per la caiguda d¡arbres i per la que he continuat, és passa per un forn de pa i un aljub, com a referència.

Al final d’aquest camí, deixam una torrentera a ma esquerra, contínuam una mica i trobam alguna fita per la que podem continuar, al costat de una paret seca, a la que deixam a la dreta i pujam pel pendent, algunes fites i un caminoi una mica trepitjat ens indiquen que no anam malament.

Ja intuïm el cim, al que arribam pel costat de la paret seca, de fet està situat just al costat, encara que en realitat, per molt poc, el punt més alt està situat a ma esquerra, és un doble cim, separat per uns cent metres.

Arribam al puig de sa Font, el vent empeny molt, i per a berenar m’estim més baixar una mica, arrib fins el coll situat entre Sa Font i Sa Rata, des d’on baixa el Torrent de s’Aubí. La baixada l’efectuo per aquesta torrentera, molt complicada la passa, cents d’arbres caiguts, fan que s’hagi d’anar amb compte per no prendre mal.

Es passa per un aljub i al poc trobam una destrepada, coneguda com el pas de s’Aljub, es continua una estona per la torrentera, fins que trobam un camí que va en paral·lel i que surt a la Font de s’Aubí, a on hi ha un aljub i un dipòsit d’aigua.

Contínuam pel camí ample, deixam a ma dreta un camí que duu a Ses Cases de Muntanya i seguim pel camí fins el coll de Sa Gubía, ara ja tot és baixada fins el punt de sortida, es fa fosc aviat i comença la pluja.

En resum, ruta circular de 21,5 quilometres, amb un desnivell de 900 metres positiu, realitzada en 8 hores i quart, comptant aturades.