divendres, 10 de novembre del 2023

PUIG DE SA QUARTERADA-PUIG DESES PLANES DEN VERD-PUIG DELS AVENCS

Per començar la ruta d’avui, he aparcat el cotxo al lloc habilitat del Coll de Sa Gramola. He anat a agafar el GR, que des de Sant Elm i es dirigeix al Refugi de Sa Coma d’en Vidal, des del coll s’han de retrocedir uns metres cap a la Trapa i tot d’una trobam el desviament.

El GR baixa una mica, fins enllaçar amb el Camí des Rajolí, asfaltat, que agafam a ma dreta, sortim a la carretera i caminam pel costat habilitat, fins que arribam a una sortida a ma dreta, passam per unes cases i seguim les balises de fusta que ens indiquen el camí, fins que arribam al Pas Gran.

Pujam pel pas i ara estracta de seguir les fites i les balises, està ben marcat. Ens anam atracant a la base de Sa Mola de s’Esclop, en arribar a una balisa que ens mana a ma esquerra per donar sa volta a sa Mola, deixam el GR i tombam a ma dreta, aquí acaba la zona còmoda, a partir d’aquí quasi tot el temps es va fora traça, es tracta d’anar enllaçant els cimets que anam trobant, direcció oest.

Possiblement n’hi ha més de 10, però no tots tenen nom o jo no l’he trobat, he començat per arribar al punt més alt del dia, just davall Sa Mola, en qualsevol cas, a una bona distància d’ella. Des d’aquesta primera elevació i ara en diagonal, he creuat per anar fins el Puig de Sa Quarterada, situat damunt el Comellar de Sa Clova.

Des de Sa Quarterada podem veure fàcilment el Puig de Ses Planes den verd, situat en diagonal cap el mar, per tant, novament creuam els indrets salvatjins, baixant a una torrentera, per la qual passa un sender que ens duu fins el coll del Puig de Ses Planes, he trobat unes fites que l’avanen envoltant, però jo el que he fet ha estat pujar-lo, he arribat a una primera elevació, curiosament més alta que el cim, i desprñes he caminat per la carena fins arribar al Puig, que presideix Ses Planes d’en Verd.

He seguit per la mateixa direcció oest, per passar encara per algunes elevacions més, fins arribar al Coll dels Coloms i pujar cap a la darrera elevació del dia, el Puig dels Avencs, com indica el seu nom, hi podem trobar diversos avencs en la seva extensió, avui n’he trobat un.

Ara, es tracta de baixar cap el Coll de sa Gramola, amb un fort pendent i sense una traça definida, per concloure la ruta.

En definitiva, ruta circular de 15,5 quilometres,  amb un desnivell positiu de 600 metres, realitzada en 6 hores i quart.