dissabte, 25 de novembre del 2023

S'ERMITA-PUIG DE LES CREUS-PUIG DE GARRAFA

He deixat el vehicle a Andratx, a l’aparcament públic que hi ha davant els poliesportiu, de l’aparcament he sortit cap a la dreta per la carretera, al poc he entrat a ma dreta en un sender, que surt al camí que puja cap a l’Ermita, una primera barrera tancada i sense botador em força a cercar alternatives, em fic dins la zona lliure, i vaig pujant pels bancals, sense traça definida.

Duc una bona direcció, per tant segueixo, a estones la malesa fa feixuga la passa, fins que veig una caseta, per la que passa el camí, novament una altre barrera tancada, per tant segueixo per la zona arbrada, obviant el camí que torn trobar més a dalt, ara ja sí lliure de barreres.

Arrib a la zona de l’Ermita, curiosament no ni ha cap ermita, hi ha una caseta i un porxet amb uns bancals molt ben arreglats, vaig fins el final d’aquest camí, trob una barrera tancada a ma dreta, i segueixi per l’esquerra, el camí és va difuminant, ja molt a prop del Puig de Son Monjo.

Arrib a una paret seca, amb filferro per damunt i despres de passar el collet de n’Esteva, em vaig dirigint cap el Puig de Ses Creus, el puig entremig  el de Son Monjo i el de Garrafa, arrib al puig que curiosament no te cap creu.

Ja veig el puig de Garrafa, el punt més alt del dia i vaig cap allà, tenc que baixar novament una mica, per passar el  coll de Garrafa, primer ve un primer cim i després el de Garrafa, coneixedor per que hi ha una caseta forestal, abans hi havia una torre de vigilància. Al costat també tenim el vèrtex geodèsic.

Ara torn baixar, cap el sud, fins que arrib al fil dels precipicis que donen al Coster de na Mora, per a on efectuaré la baixada, sempre al costat del perfil, gaudint de unes bones vistes de les zones costaneres.

La baixada es dura i de mala passa, s’ha d’anar a poc a poc. En acabar la zona rocosa, acab la baixada molt pronunciada pel pinar, per arribar a sa Coma de Sa Teia, reconeixible per una gran covassa, ara ja es fa la baixada per un còmode sender que surt al costat dels dipòsits d’aigua d’Andratx.

Des dels dipòsits fins el poble, hi ha un caminet modern amb arrambadors de fusta, després fins l’aparcament caminant pel poble.

En resum, ruta circular de 11 quilometres, amb un desnivell positiu de 500 metres, realitzada en 4 hores i mitja comptant aturades.