dimarts, 21 de novembre del 2023

PAS DES RATXO

Per a començar la ruta d’avui, hem anat fins la finca des Galatzó, aparcant al costat de la caseta de l’amo en Biel, que és el lloc habilitat pels visitants. La ruta surt just enfront de la caseta, en el creuament de camins, hem de seguir l’indicador del camí des Ratxo.

Passam la barrera de fusta pel costat i seguim per l’ample camí, no hi ha pèrdua, sempre hem de seguir pel camí, fins que arribam a una barrera corredera que roman oberta, és l’entrada a la finca des Ratxo.

Seguim pel camí ample, fins que arribam a un desviament a ma esquerra, l’hem d’agafar, si no anam directes a Ses Cases des Ratxo. Seguint aquest camí, sempre com a tendència el millor és anar agafant els camins que ens van sortint per l’esquerra, hem d’agafar alçada i a la vegada ens hem d’apropar al Puntals del Ratxo, dels quals nosaltres veiem les caigudes verticals.

Fem algunes corbes, sempre en pujada i si anam mirant el que semblava complicat veiem, que entre les parets verticals s’obre un lloc per on podem passar, creuat per ua paret seca, el millor és seguir el camí, fins que trobam unes fites que ens indiquen el caminoi per a accedir al pas. Passam per una rosseguera i al poc arribam a la paret seca, creuant-la per la dreta.

Hem pujat fins el turonet de l’esquerra d’on tenim unes bones vistes sobre tota la zona, la nostra intenció, avui era arribar al pas i tornar, però hem pujat una mica més, per tenir millor visió de la zona, després hem tornat al pas, a on hem berenat, per després baixar pel mateix camí de pujada, fins la caseta de l’amo en Biel.

En resum, ruta d’anada i tornada de 12 quilometres, amb un desnivell de 525 metres, realitzada en quatre hores amb aturades.