dimecres, 2 de gener del 2019

PUIGS DE SA TORRE, SA FONT, TOSSALS VERDS I MORRO D'ALMALLUTX PER S'ENTREFORC

Primera ruta del 2019, apta per passar a millor vida algunes grasses saturades i una mica de colesterol del dolent. Avui hem fet la que vaig denominar fa unes setmanes “La Grande Boucle” i que finalment no varem fer, ruta circular des del Refugi de Tossals, encara que l’anada i vinguda al Refugi no ha estat circular, per tant la podem denominar semicircular.
Hem deixat els cotxes a l¡aparcament de Son Ordines, per agafar el camí que puja al Refugi de Tossals, en arribar al Refugi, hem agafat el camí que passa pel pas Llis, però uns metres abans d¡arribar al pas, hem deixat el camí, per pujar s’Entreforc, denominació que s’utilitza en un altre lloc molt famós a Mallorca, però aquest és el que puja des del Torrent d’Almadrà fins el Coll dels Coloms, res a veure amb el del Torrent de Pareis.
La pujada no és fàcil, empinada, amb carritxeres, grans pedres i rossegueres, tot d’una que hem arribat a una petita paret seca, ens hem dirigit cap a l’esquerra, drets arribaríem al Coll dels Coloms o podríem pujar el Puig Del Tossals Verds. La pujada seguia forta, ara no tan complicada, i ens deixeria en primera instància al segon cim de Sa Torreta, poc després hem seguit i hem arribat al cim més alt de Sa Torreta, seguint per la part alta, ja hem pogut veure el nostre següent objectiu, les dues puntes del Puig de Sa Font, en pocs minuts havíem fet quatre cims de més de 1000, però encara ens quedaven els plats forts del dia.
Hem agafat un senderet seguint que passa a prop dels precipicis, per en primer instancia baixar, per anar a fer les tres puntes del Morro d’Almallutx, una darrera l’altre, pujant i baixant, fins assolir la darrera i ja anar fins el Coll dels Coloms en baixada i pujar les dues darreres puntes del dia de més de 1000, i a més les més altes, les del Puig de Tossals Verds, en aquest precís instant de nou i ja van moltes vegades enguany s’ha aixecat un fort vent gèlid, que ens ha acompanyat fins el final.
A darrera el cim més baix de Tossals hem trobat un reconet a on hem pogut aturar una estona per dinar, avui en Pedro s’ha lluït, duent una botella de vi negre i una de vi blanc, hem agafat un bon gat, i em baixat per avall ben animats, amb el fred que començava a fer. Hem utilitzat la baixada que surt cap el sud, oposada a la tradicional del Coll dels Coloms, ruta poc transitada, però bastant ben fitada. Ens ha duit més o manco fins a davant s’acueducte de Sa canaleta de Massanella, i des d’aquí hem anat cap el Refugi per finalment baixar a recollir els cotxes a Son Ordines.
En total han estat nou puntes de més de mil, vuit de les quals estan catalogades en els 54 mils de la Serra de Tramuntana, tot una Grande Boucle, digne de començament d’any, amb un temps incluïdes les aturades de 9 hores i un desnivell acumulat de més de 1100 metres.
Enhorabona al nou vingut en Lluís Garí Jr, que ha deixat el pabelló dels Garí, ben alt!!
Assistents: Cati, Lau, Lluís G, Pedro i Tomàs.