dimarts, 22 de gener del 2019

PUIG DE NA MARIT-COVA DE S'AIGO-PENYAL D'HONOR PER SA COMA DEN BUSCANTE

Avui hem fet una ruta de reconeixement per la zona de Bunyola. Hem sortit del cementeri de la localidad per anar cap el camí dels Cocons, asfaltat fins la urbanització del maeix nom, Quan  s'ha acabat l'asfalt hem girat a ma esquerra, si seguiem recte anavem cap a sa Coma Gran, per la qual tornaríem més tard.
Hem passat una barrera, que tenia un accés obert al costat, Can Buscante, el camí en forta pujada passa per una casa curiosa, construida a baix de una roca i que actualment sembla abandonada, encara que a la porta hi ha el nom de sa madona.
Hem seguit cap a la primera fita del dia, el puig de na Marit, al qual hem arribat sense problema,  el cim no és pelat, hi ha arbres i un punt geodèsic antic.
Hem baixat pel mateix lloc per anar a descobrir camins, n'hi ha un caramull per la zona que es creuen uns amb els altres.
La nostra segona fita ha estat sa Cova de s'Aigo, hem baixat dins la cova no semblava molt profunda, desconeixem si hi ha més galeries de les que es veuen a la part de dalt.
La nostra tercera fita del dia, era Es Picó, hem arribar a un diposit d'aigua i aqui es veu que hem errat el camí, més tard comprovaríem que ha estat així. En lloc d'anar cap a Es Picó, hem anat cap al Penyal d'Honor, al qual hem assolit, hem observat una discrepància pel que fa al nom que figura  en els mapes,  sembla que el Penyal d'Honor és el que està més a l'Est i l'altra és el Puig de ses  Creus, i que molta gent puja com si fos el Penyal d'Honor, ja que a baix així ho indica, haurem d'estudiar aquesta errada, ja que és evident que hi ha una errada per part de qualcú.
Ara sí, ens hem dirigit a veure si podiem pujar Es Picó, del qual no teniem referències. Hem arribat al Coll de s'Arboçar, Es Picó està a pocs metres, però l'accés era molt complicat, amb una vegetació molt tupida que ens impedia el pas, hem desistit.
Quan ja tornavem hem pogut veure, com el sender que continuava cap a Ses Covasses i Es Freu, podria tenir un accés no massa complicat a Es Picó, però això ja serà en una propera sortida, que es podria fer pel Freu.
Ara si, hem sortit de nou al dipòsit d'aigua i hem pogut comprrovar l'errada que haviem fet abans, no passa res, sortim a caminar i avui a investigar una mica aquest laberint de camins que comformen aquests indrets de la zona de Bunyola. Hem seguit aquest camí que ens duria fins a Cas Garriguer, zona de torrades, després hem baixat per l'esplèndida Coma Gran, un lloc idílic, que passa per Sa Cova, una casa ficada dins sa roca que segons indica un cartell data del segla XIV.
En arribar el rellotge em marcava 29 quilometres, és evident que no és molt precís, però avui hem fet un caramull de quilometres, pot ser uns 24, amb un desnivell acumulat e uns 800 metrres i hem estat 8 hores i tres quarts amb l'aturada del dinar.