dimecres, 9 de gener del 2019

PUIG DE MASSANELLA I FRONTÓ DE COMAFREDA

Abans que arribi el fred polar, avui hem fet una de les rutes clàssiques de la Serra de Tramuntana, el Massanella.
Hem sortit de l’àrea recreativa de Sa Coveta Negra, situada en el PK. 10 de la carretera de Caimari a Lluc, i en primera instància hem agafat el Camí de Lluc, per abandonar-lo per l’esquerra en direcció al Pas de n’Arbona, situat a prop del cau del Torrent de Sa Coveta Negra i entre els puigs des Grau i de n’Ali. És un pas fàcil.
Després caminam una estona dins el propi torrent, per arribar al Coll de Sa Línia o de Mancor, des d'on surt la pujada més tradicional al puig de Massanella, en aquest precís moment ja ens havíem estalviat 40 €, que més tard destinaríem al final feliç. Fa anys es fa pagar un peatge si passes per la pujada del Coll de Sa Bataia o des de Mancor, als caminadors.
Hem anat pujant fins arribar al desviament a on pots escollir passar per sa Font de s’Avenc o anar directament al Pla de Sa Neu, avui hem escollit el camí de Sa Font. En aquest lloc hem berenat, na Cati ha duit ses clàssiques galetes de civada, casolanes, exquisides.
Hem continuat la marxa per assolir en primera instancia la punta Sud del Massanella, 17 metres més  baixa que la punta Nord, tot d’una hem anat cap al cim principal, a on hem visitat l’Avenc, na Marga el volia veure bé i per tant ens ha demanat que l’agaféssim dels peus per posar el cap a dins, l’hi hem fermat una corda i l’hem poguda baixar uns metres cap per avall,  ha estat una experiència apta pel Circ de los Horrores.
Ara ja en el lloc més alt del dia, hem anat baixant cap el Frontó de Comafreda, situat en la part més est de tot el massís, hem anat cercant passos per properes rutes, n’hi ha alguns que baixen fins el camí que duu al Coll del Prat.
Una mica abans d’arribar al Frontó hem passat per un mar de roques punxegudes, típiques d’aquestes contrades i que poden afaitar en sec si caus damunt elles. Hem passat pels dos passos, de na Bel i del Fil, abans d’arribar al cim del Frontó de Comafreda, després baixaríem de nou, i finalment ens hem decidit baixar pel de na Bel, estan a pocs metres un de l’altre.
A dalt del cim hem dinat, na Xisca avui ha duit un vi Pata Negra, 60 mesos en barrica de roble, tot un luxe, na Marga les típiques herbes casolanes ,  jo rebentat de cognac i en Manolo rebentat de Güisquí, que no falti l’alegria.
Ja en baixada hem anat a cercar el camí ample que baixa del Coll del Prat, per després tancar el cercle que havíem començat el dematí a prop del Coll de Sa Línia, i fer el mateix camí passant pel Pas de n’Arbona.
Avui el final feliç estava previst a Lloseta, però el bar oficial romania tancat per vacances, hem anat a un bar de un senyor àrab, que curiosament no tenia cervesa, quines coses, un bar sense cervesa es com una merda que no fa pudor, finalment hem trobat un altre bar a on hem fet dues rondes de cervesa o altres begudes per un cost totl de 35,80€.
Avui vull donar la benvinguda a tres nous caminadors que ens han acompanyat, i que han brillat a gran alçada. Finalment hem fet uns 1100 metres de desnivell i hem estat 8:30 hores amb aturades.
Assistents: Cati, Marga, Lau, Cati 2, Xisca, Manolo, Manu, Pere, Humberto i Tomàs.