dimecres, 7 de febrer del 2024

PORTELL DE SA COSTA-MORRO DE SES SOLANES-BARRANC DE BINIARAIX

Per a començar la ruta d’avui, he anat a Fornalutx, a on he deixat el vehicle a l’aparcament gratuït que hi ha a la part de dalt del poble, la resta són de pagament.

He baixat cap el torrent per agafar el camí des Creuer, que el creua en un pont, s’ha de seguir aquest camí, senyalitzat amb algunes balises, la primera part del camí està en bon estat, fins que arribam a una finqueta a on hi ha dues cabanyes de tela.

A partir d’aquí ja no creuam més la carretereta asfaltada i contínuam amb un fort pendent, el camí a estones es desdibuixa tant pels arbres caiguts com per les moltes esbaldregades que trobam i que dificulten fins i tot seguir-lo. En tot cas, podem veure en tot moment cap a on anam, una bretxa gran dins la serra.

En arribar a dalt, trobam una obertura en una paret seca, el Portell de sa Costa, que dóna a la zona de dalt de la Coma de Son Torrella, franquejada per  la serra de Cúber i la serra de Son Torrella.

Just davant el portell de sa Costa, tenim el Morro de ses Solanes, punta més occidental de la serra de Cúber, i cap allà vaig, és el punt més alt del dia d’avui.

He baixat cap el altre costat, anant cap el Coll de l’Ofre, però abans he trobat un comellar, sense nom conegut, i m’hi he ficat, les línees topogràfiques m’han semblat que donaven la possibilitat d’arribar al camí del barranc, però l’experiment no ha sortit bé, al final del comellar he trobat una paret insalvable i he tengut que remuntar.

He arribat al coll de l’Ofre, aon he aprofitat per a berenar i des d’allà he seguit el GR, baixant pel camí del barranc fins a Biniarratx i després per carretera fins a Fornalutx.

En definitiva, ruta circular de 20,5 quilometres, amb un desnivell positiu de 1000 metres, realitzada en 7 hores i mitja, comptant aturades.