diumenge, 11 de febrer del 2024

PUIG BATIAT-CADIRA DES BISBE-MOLETA-MOLA DE S'ESCLOP

Per a dur a terme la ruta d’avui ens desplaçam amb el vehicle fins l’aparcament públic de Ses cases des Galatzó, agafam el camí que va cap a les cases, però abans d’arribar-hi ens desviam a ma esquerra pel camí de Sa Vinya.

Aquest camí, ample ens duu fins una petita area recreativa, aon hi ha un forn de pa i la recreació de una cabanya, abans pel camí hem passat per la Font dels Obis i per una caseta de Roter.

El camí ample acaba a l’area recreativa, ara hem de cercar un sender molt difuminat en tendència a l’esquerra, que en primera instància salva una zona rocosa. En haver superat aquesta zona, ja tenim a la vista el primer objectiu del dia, la Penya des Migdia.

Ens direigim cap a la penya per la part dreta en ordre de la marxa i ens situam al morro est, una mica més baix que la part oest de la penya, baixam cap el sender novament i ara ja tenim davant el Puig Batiat, primer hem de passar pel Coll Baix i iniciam una dura remuntada.

Des d’aquest segon cim, no podem baixar directament per la punta, ja que presenta un desnivell molt vertical, hem de cercar un pas que hi ha a l’esquerra, per anar a cercar el Coll des Vent, intentam no perdre alçada fins que arribam al coll i novament iniciam una nova pujada, aquesta vegada cap a la Cadira del Bisbe.

A dalt de la Cadira hi ha una antiga construcció, que ens serveix per arreserar-nos una mica del vent i aprofitam per a berenar. De nou hem de baixar una mica, per a tornar remuntar cap al Moletó, però abans caminam una bona estona per una cresta, fins querribam a un tallet que la separa de la pujada al Moletó, aprofitam per anar a visitar una petita coveta que hi ha pocs metres avall de la bretxa.

Directament de la bretxa, iniciam la pujada, s’han de posar mans, ja que és bastant empinada, aanam cercant les millors opcions i ara el vent ja comença a bufar molt fort, a dalt del Moletó, es molt fred i quasi ens toma qualque ràfega, per tant iniciam la baixada per l’esquerra, ja que pel morro és inviable.

Una vegada arribam a baix per un pas, vorejam el morro des Moletó i ens situam al Coll des Ciuroinar, des d’on iniciam la darrera ascensió del dia, es pot fer de forma directe, però ens estimam més vorejar sa Mola per l’esquerra i quen intuïm que estam al centre realitzam la pujada final, sortim just a Sa Caseta de n’Aragó, que està en runes, ens reguardam una estona derrera i després per la zona planera anam cap a Nord, passam pel vèrtex geodèsic i iniciam la baixada per la part est, contrari a la pujada i que és la més clàssica.

En aribar a la zona planera, enllaçam amb el GR, passam per davant una gran roca, que sembla un ciuró, pel Coll des Quer, i seguidament anam cap a la zona dels Pinetons, en cap moment deixam el GR, arribam aun creuament que va a Sa Coma den Vidal, nosaltres seguim direcció Cases des Galatzó, pel Comellar de ses Sinies, ens aturam un moment al Pou i finalment ja caminant pel camí ample arribam a ses Cases del Galatzó i a l’aparcament.

El grup d’avui, els Morloks, solen acabar amb un bon berenar i cerveses fresques, després ens dirigim al bar Roca Blanca a fer la derrera cerves i unes tapes.

En resum, ruta circular de 19 quilometres, amb un desnivell positiu de 1100 metres, realitzada en set hores comptant aturades.