dimecres, 21 de febrer del 2024

SES FIGUEROLES-ALCANELLETA-MIRADOR DEL FOMENT

He aparcat al cotxo al Coll de Sa Bataia, he començat a caminar des de la benzinera, pel camí que surt a ma dreta, al costat del bar.

Es passa per un portell i es segueix el camí ample, fins que arribam al pas d’en Bertomeu, creuant una paret seca, ara el camí ja no és tan ample i trobam moltes pedres, hem començat pujant i ara la tendència és anar baixant, passam per un petit xafareig o aljub quadrat i seguim el camí.

Arribam a Ses Figueroles que ens queden a ma esquerra, una part de la construcció està en bon estat i altres dependències en runes, es veu que hi va haver un intent de restauració, però ha quedat a mitges.

Seguint el camí per a on veníem, caminam uns cent metres i arribam aun creuament, hem d’agafar el desviament a ma esquerra, estret i amb molt ce càrritx, m’he despistat sortint del caminoi i després m’ha costat tornar a trobar-lo, les passes fora del sender són molt feixugues, molts arbres caiguts i una malesa abundant fan complicada la cosa, he retrobat el camí i he arribat a una plana, ja al fons es veu Alcanella, que està barrada amb xarxa metàl·lica pel tot el perímetre.

He seguit pel costat de la xarxa fins arribar aun arbre singular que queda a ma dreta, al’altre costat hi ha Alcanelleta, que es troba en bon estat i roman tancada, he aprofitat una roda de molí que hi ha a derrera per seure i berenar una mica.

Des d’Alcanelleta he anat direcció Alcanella, pel costat de la xarxa, per la part nord, pujant una mica la xarxa tomba 90º a l’esquerra per damunt una paret seca, he seguit pel costat fins que he arribat a una pista ample, he pogut passar per un portelló obert.

He agafat aquesta pista, bastant ample i en bon estat, que va pujant per un comellar situat entre el Puig Ferrer a l’esquerra i la Serra den Massot a la dreta, fins que desemboca al GR en el Coll Pelat.

He agafat el GR cap a l’esquerra, tot d’una m’he trobat amb un botador i al poc un desviament a ma dreta que duu al Mirador del Foment de Son Amer, he anat fins el mirador i després pel mateix tram he tornat al GR, direcció Son Amer. No és necessari arribar a Son Amer, passat una barrera ja a prop de la carretera, hi ha un botador a ma esquerra, l’he botat i he anat en paral·le a la carretera fins que he arribat a la zona urbanitzada des Guix i al Coll de Sa Bataia.

Resumint, ruta circular de 14 quilometres, amb un desnivell positiu de 300 metres, realitzada en 5 hores i mitja comptant aturades.