dijous, 15 de febrer del 2024

SA TORRETA-SA FONT NORD I SUD

Per a començar la ruta d’avui, he anat fins l’aparcament del costat de Son Ordines, lloc habitual per aparcar als que pugen al Refugi de Tossals, el tram entre Sa Font Sorda i l’aparcament està absolutament fet una merda, fa molts anys i sembla que continuarà així.

He agafat el camí asfaltat que puja cap el Refugi de Tossals, fins el creuament que ve de Solleric, aquí es pot agafar una primera drecera a ma dreta i després tres més per no anar pel camí asfaltat, fins que arribam al refugi.

A ma esquerra del refugi trobam dues opcions, esquerra cap el Pas Llis, dreta cap a Ses Cases Velles, tots dos conflueixen a la Font del Noguer, fent una ruta circular. He agafat cap el Pas Llis.

Abans d’arribar al pas Llis, trobam el Salt dels Cans, per a on baixa una torrentera, sortim de la via per la dreta cap a la zona de s’Entreforc, un comellar amb un fort pendent. Enlloc de seguir el traçat, m’he desviat cap a la dreta per anar cap a les parets del Morro de Sa Vaca, hi ha algunes balmes i forats. M’he aturat a una de les balmes a beure una mica, l’esforç de pujada és important i el terreny complicat.

Sense perdre alçada he anat cap a el torrent, a on trobam un antic camí de carboners, l’he seguit una estona, i quan he vist que el pendent a l’esquerra es tornava assequible, he sortit del camí, per anar fora traça fins el puig de Sa Torreta.

En realitat, trobam quatre cims independents, en el primer hi ha les restes de una petita construcció quadrada, tot seguit Sa Torreta, una tercera alçada, per arribar al punt més alt del dia, el Puig de Sa Font Sud.

Just baixant del puig a ma esquerra, donant una volta de 180º, hi ha al Pas del Cingle Verd, pel que podem accedir al puig de Sa Font Nord, amb unes vistes excel·lents damunts els embassaments i el massís del Puig Major.

Des del puig, baixam per a on hem pujat i ens col·locam, en sa Coma dels Ases, que baixa cap el camí que va cap el pas Llis i al que finalment arribam, deixam a la dreta Sa Font d’Enmig i arribam al pas Llis, amb cadenes de ferro per a facilitar la transició.

Després del pas Llis, seguim pel camí direcció refugi de Tossals, a on tancam el cercle al passar de nou pel salt dels Cans, ara hem de caminar pel mateix camí de l’anada, fins que arribam a l’aparcament.

En resum, ruta semi circular de 20 quilometres, amb un desnivell positiu de 1000 metres, realitzada en set hores i mitja comptant aturades.