diumenge, 4 de febrer del 2024

PONT DE LES 7 BOQUES-LES PALMERES-CALA BLAVA

Per a dur a terme la ruta deixam els vehicles a la carretera militar de s’Arenal, a l’alçada del LIDL, ja que al final dinarem  al costat, al Bar Corb Marí. Caminam a peu per la carretera, entrant dins s’Arenal i el creuam, direcció Aqualand, des d’on agafam un caminoi que al poc arriba al Pont de ses 7 boques, per a on antigament hi passava el tren que arribava a Santanyi.

Des de baix del pont, pujam a dalt i el creuam per seguir la via per a on passava el tren, fins que arribam a la urbanització de Les Palmeres, que creuam fins arribar a la carretera del cap Blanc. Ara hem de creuar la carretera, i el primer sender que trobam direcció al mar l’agafam fins que arribam a la zona dels penya-segats.

Seguim cap a la dreta per tornar cap a S’Arenal i ens topam amb una xarxa metàl·lica, a ma esquerra podem anar a veure unes instal·lacions antigues militars, en primera instància una cova d’on surt una via de tren, actualment apuntalada i tancada, seguim fins la torrentera i trobam dues estàncies amb dos arcs cada una per enttar-hi i comunicades amb un passadís interior, tot excavat dins la roca.

Tornam enrere fins a la xarxa metàl·lica, que hem de vorejar, hi ha un hotel a la zona de Cap Enderrocat que com és habitual ha tancat tot el perímetre, per senders de terra, arribam a les urbanitzacions, Bellavista, Cala Blava i Son Verí Nou, primer anam per la costa i després ja passam al passeig per entrar a s’Arenal i anar fins el lloc a on tenim els vehicles.

En resum, ruta semi urbana, circular de 15 quilometres de distància, amb desnivell no ressenyable, efectuada en 4 hores comptant aturades.