dimecres, 12 de febrer del 2020

PENYAL DEL MIGDIA PER LA DIAGONAL DEL MARGE PETIT

Avui hem pujat al Penyal del Migdia per la Diagonal i el Pas del Marge Petit. Hem deixat els vehicles al lloc habilitat per entrar a Sa Coma de n’Arbona, a uns 200 metres de la boca Nord del túnel de Monnàber.
La pujada ha començat fresca, però ben aviat ens hem tengut que treure peces de roba, la humitat i l’alçada de temperatures així ho aconsellaven.
Hem passat per la Font dels Coloms, avui seca, després per la Casa de Neu Inferior i una mica més amunt per la Casa de Neu Superior, des d’on ja hem vist clarament la Diagonal que puja al Penyal i que et deixa ben a prop de la cima.
La primera part de la Diagonal sense gaire complicacions, avui la sequedat de la roca ens ha ajudat molt, ja que la petjada era molt segura, hem passat pel marge petit que dóna nom al pas i hem continuat per amunt, es veu que hem deixat la Diagonal una estona i hem anat a cercar la pujada una mica per l’esquerra en ordre de pujada.
Aquest ha estat el tram més complicat, després hem trobat una petita canal que al poc ens ha deixat a la cresta, enmig de les dues puntes del Penyal. Primer hem anat a la punta Est, la més alta i seguidament per la cresta a la Oest, a on abans hi havia una creu de ferro desgarbada, és veu que a qualcú li feia molta falta i se l’en va dur a ca seva, ja no hi és.
Hem baixat per la vessant Nord, hem anat a cercar una canal de baixada que està més a l’esquerra en direcció de baixada, ja que la darrera vegada que varem baixar per aquí ho férem per la de la dreda, avui l’hem trobada, està molt a prop de un petit avenc.
Hem pogut veure de lluny que hi havia una altra casa de neu, just a baix de les parets i una vegada feta la baixada ens hem adreçat cap a aquesta casa de neu, en bastant bon estat i molt pregona.
Ara ja només ens restava baixar al camí dels Binis per a poder tornar allà a on teníem els vehicles, ho hem fet per la rosseguera del pas de la dreta que abans havíem deixat enrere, per tant hem retrocedit unes passes, hi ha un sender ben marcat, és veu que es fa bastant aquesta baixada.
Hem arribat al camí dels Binis i hem trobat tres asets autòctons mallorquins, que tot d’una han vengut a veure si els hi donàvem menjar. Una mica més a munt el coll dels Cards Colers, que disposa de un petit monument amb una creu.
Des d’aquí baixada cap al camí que duu a la carretera, que et deixa a uns 300 metres del lloc habilitat pels cotxes.
En definitiva, ruta de uns 10 quilometres, circular, amb un desnivell acumulat de uns 600 metres, realitzada en 5 hores comptant aturades.