dilluns, 8 de febrer del 2021

PUIG TOSSALS VERDS PER S'ENTREFORC

 


Com sol ésser habitual el dilluns hem fet una sortida amb el grup “Dilluns”, valgui la redundància. Hem anat fins l’aparcament habilitat a davant la finca de Son Ordines, per cert el tram entre l’edifici d’Emaya i l’aparcament està fet un autèntic desastre, un despropòsit absolut.

Hem partiT cap el refugi de Tossals, en el camí he pogut saludar a na Maria, que anava amb una altra Maria, pensaven fer una ruta per la zona i després torrar al lloc habilitat del refugi.

Nosaltres hem agafat el camí que Va cap el Pas Llis, però el que subscriu, una mica abans del Pas LLis ha deixat a la resta del grup, que anaven a fer la volta completa fins la font del Noguer i tornar pel GR. He entrat a s’Entreforc pel denominat salt dels Cans, una gran roca de color vermellós.

S’Entreforc puja de valent, i com ja feia uns anys hi vaig passat i vaig veure unes covasses a la part dreta de dalt, avui m’he dirigit cap a elles, ha començat a fer una lleugera pluja, he visitat ses covasses i en una d’elles he estat una mica, ja que la pluja era més forta.

Ara tocava baixar una mica i aproximar-me al cau de la torrentera, he trobat una agradable sorpresa, restes de un vell camí empedrat, que m’ha anat bé per avançar, fins que en un moment donat s’ha de partir per l’esquerra per anar al Puig de Sa Font i Sa torreta o a la dreta per anar cap el Tossals Verds.

Avui realment la meva intenció real era anar als tres avencs situats en la part sud del puig, però a vegades a la muntanya s’han de variar les intencions per força major. Quan m’atracava al cim del Tossals en un vist i no vist, ha entrat una forta calabruixada amb una boira espessa i un vent gèlid, pràcticament no veia més que a 20 metres, perdent tota referència visual, com poc canviar en pocs minuts la situació!!

He arribat al cim sud de Tossals, però com no veia l’altre cim i el que volia era trobar el més alt per tenir les referències de baixada, he hagut de treure la brúixola, així m’he pogut dirigir a l’altre, a on m’he fet la foto de rigor, ara si ja tenia les dues baixades clares i he decidit baixar per la més curta, la que duu directament al GR per la part sud, i oblidar-me d’anar a cercar els avencs, ja serà en una altra ocasió, la cosa no estava per trescar per la zona.

He baixat un cent metres de desnivell i ja he pogut començar a veure més clara la situació, es veu que la boira forta era per damunt de mil metres. He arribat al camí, i m’he aturat a dinar, en teoria les meves dues companyes tenien que passar pel camí, i ho han fet en pocs minuts, he sentit els bastons un minuts abans de que passessin, elles  han fet la seva ruta i jo la meva i hem pogut baixar fins el refugi i  l’aparcament junts.

Per tant, la ruta que he fet jo, ha estat semi circular, 17 quilometres de distància, amb un desnivell de 1000 metres, realitzada en 7 hores i mitja comptant aturades. A na Maria Antònia i na Marga fer la volta completa han estat uns 21 quilometres.

Assistents: Maria Antònia, Marga i Tomàs.

Mètode MIDE: 3444. La consideram DIFÍCIL +3

ES COLLET





S'ALCADENA I PUIG D'ALARÓ


SALT DELS CANS
PUJANT CAP A S'ENTREFORC

BALMES I COVASSES DE S'ENTREFORC

GRAN BALMA

COVASSA

COVETA DINS SA COVASSA


DES DE DINS DE SA COVETA

 DES DE DINS DE SA SEGONA SEGONA COVASSA


SEGONA COVASSA



COVA AMB FOC INTERIOR



CAMÍ ANCESTRAL DINS EL TORRENT DE S'ENTRFORC

S'ENTREFORC

PUJANT CAP A TOSSALS

RETROSPECTIVA DE LA ZONA ASSOLIDA

 ES GENERAL AL PUIG TOSSALS VERDS SUD



CIM DEL TOSSALS VERDS NORD

ES GENERAL AL TOSSALS  NORD

LA BOIRA VA ESCAMPANT A LA BAIXADA



RETROSPECTIVA DE LA BAIXADA


ES CASTELLOT DES RAFAL

CRIATURES DIABÒLIQUES



PI DE 4 TRONCS


MASSANELLA

FORN DE CALÇ

RESTES DE CANALETA

INTERSECCIÓ DE LA BAIXADA AMB EL GR




GRUP ·DILLUNS· DAVANT EL REFUGI

FOTOS DE NA MARGA I NA MARIA ANTÒNIA














Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada