dimarts, 11 de febrer del 2020

RUTA DELS MIRADORS DE S'ARXIDUC

Una bona forma de començar la setmana és sortir a caminar per la muntanya. Avui de la mà de un grup creat per na Marga que a la vegada ens ha guiat per aquest magnifica ruta dels Miradors de s'Arxiduc a Valldemossa.
Hem deixat els cotxos a l’aparcament de l’hotel Continental, antigament Ca Madò Pilla, tancat i sembla que en reformes. Just al costat de l’hotel hi ha un accés tancat a ambdós costats i amb senyals de prohibit passar ( que estrany !!), però sembla que tothom hi passa, no s’acaba de comprendre que una ruta tan coneguda i transitada estigui limitada amb aquest tipus de indicacions tan absurdes.
La ruta comença en baixada, ben aviat trobam el primer mirador, el del Pi, que agafa el nom de un pi que hi ha enmig del rectangle. Hem continuat caminant per una zona amb una caiguda bastant perillosa a l’esquerra, de fet hi ha un lloc a on han posat un cable a mode passamans, per seguretat.
Hem continuat i hem passat per un pont que dóna accés a la Capella del Beat Ramon Llull, en runes, sembla que per la caiguda de un llamp, hi ha perill imminent de caiguda d’algunes peces de la part de dalt, que esperen per arreglar-ho? Qualsevol dia fotra tot per avall.
Hem tornat enrere, passant novament pel pont i tot seguit anar a passar per davall de unes balmes, de les quals cau una mica d’aigua formant bassiots amb fang a terra, després hem passat pels Pontets, una obra d’enginyeria formada per diversos ponts que deixen passar un petit cabdal d’aigua.
Després hem arribat Al mirador des Guix, de planta rectangular i ben a prop el mirador de Ferredura, evidentment en forma de ferradura, amb una visió molt bona de Sa Foradada.
Ara hem canviat la direcció, i hem baixat cap el caló de s’Estaca, lloc idíl·lic,que disposa d’ algunes cases i un embarcador, en que hi ha alguns escars i rampes per baixar les embarcacions, és com un portet natural, ja que una gran roca atura la força de la mar. A la baixada ens hem trobat un nou mirador, el del Pi Sec, que disposa de una rampa per poder accedir i que no està en molt bon estat.
Hem aprofitat per dinar, i en Xisco i na Xisca també han aprofitat per donar-se un bany, han comentat que l’aigua estava ben calenta, són les coses del canvi climàtic!
Ara tocava pujar tot el desnivell que havíem baixat abans, hem tornat en primera instància pel mateix camí, per després agafar un desviament que ens duria a dos nous miradors,  el primer d’ells,  el del Figueral de planta rectangular i també una mica deteriorat, per finalment pujar al mirador des Creuer, un dels més guapos, disposa de una escala per pujar, quatre puntes i antigament es veu que tenia un arc, que ara esta romput.
Hem continuat pujant per arribar a enllaçar amb el mateix camí que havíem baixat al principi, passat de nou per la zona del cable i el Mirador del Pi, que té una bona vista de ses cases de s’Estaca, actualment en mans de gent de la faràndula.
En definitiva, ruta de 8 quilometres, quasi circular amb un desnivell acumulat de 500 metres, realitzada en 5 hores i mitja comptant una bona estona aturats al poblet de s’Estaca.
Assistents: Marga, Maria Antònia, Lorena, Lini, Xisca, Xisco, Joan i Tomàs.