dijous, 3 de setembre del 2020

MUSCLO DE SES CORDES

Avui he iniciat ses rutes de tot el dia, després de les calors estivals, ja es pot caminar dematí i horabaixa, ha fet estones de fresca i altres de calor, en conjunt bé, i la zona escollida ha estat Mortitx, no hi anava d’abans de la pandèmia.

He sortit de l’aparcament que hi ha a l’entrada de sa Finca, a on venen vi de 9 a 15, en passar davant ses cases he botat la barrera que hi ha a la dreta per passar al costat d’algunes vinyes i he tornat passar per una barrera, just davant hi ha un botador de fusta, al poc a ma esquerra un camí ample ens duu al sender a ma dreta i fitat que és el que va al Rafal d’Ariant.

L’herba molt alta, fa que el sender quasi no es vegi i ses fites només es veuen quan hi ets damunt, entram al Mortitx, aspre i salvatge, roques, càrritx, forats, cada passa te la guanyés, i has de posar el sentit d’orientació en marxa, si no perds el camí ben aviat.

Seguint el camí, he arribat a Ses Voltes de s’Ullaste, encara hi ha restes de un antic camí que baixava al Rafal d’Ariant, la casa cada vegada està més deteriorada, quina llàstima que no es repari, podria ser un refugi lliure pels que ens agrada tant aquesta zona, però es veu que això no és prioritat.

Des de la casa del Rafal d’Ariant he anat ara per una zona plana i còmode fins el balcó dels pescadors, un mirador que cau en picat a la mar, per la dreta he pujat al Musclo de Ses Cordes, una pujada al costat del precipici, però sense dificultat.

No he aturat gaire estona, descansar una mica i beure molt, feia un bon sol a dalt. He tornat sobre les meves passes fins el balcó dels pescadors, per ara anar en sentit contrari i fer el pas de sa Pesquera des Gat, una cornisa ample damunt el penya-segat, més a tenir en compte és tot d’una que es surt del balcó, hi ha un passet, que s’ha de fer d’assegut, la timba és impressionant.

El pas és en pujada i te alguns trams fins que arribés a una roca en punta que dóna la sortida. Després ja es veu el torrent i es tracta d’anar cap a ell entre les roques i algunes fites.

He arribat al torrent, a on comença la part esportiva, que s’ha de fer equipat pe baixar fins la mar, jo he anat en sentit contrari, cap el Bec d’Oca, gran roca en forma d’annerot.

Avui el torrent duia aigua neta i cristal·lina en aquest tram, quan he arribat al gorg abans del Bec d’oca una cabra morta dins l’aigua contaminava aquesta aigua, de totes maneres aquí els gorgs ja estaven embassats sense corrent.

Alguns gorgs s’han de passar pels laterals, i alerta amb no caure a l’aigua. He arribat al creuament de torrents, el de s’Hort des Moli  i el de Mortitx, aquest és que he agafat a ma esquerra.

La pujada pel torrent no és complicada, però s’han de posar mans en algunes ocasions, fins que s’arriba a dalt entre dos grans penyals. En arribar a la zona plana encara s’ha de caminar una estona fins arribar al camí que baixa a Ses Basses de Mortitx, en trobar el camí i cap a l’esquerra s’arriba a Ses Cases de Mortitx a on es dóna per acabada la ruta.

En definitiva, ruta circular, excepte la pujada al Musclo, de uns 13 quilometres de distancia,complicat saber el desnivell avui, realitzada en sis hores i quart comptant aturades.